Hjälp mig med inspiration och tips.

Maira

Trådstartare
Hur kan man fixa till det i de här rummen?

Köksdelen med vedpanna/spis är riktigt tråkig... för att inte tala om toaletten. :eek:

2012-04-10114556.jpg

2012-04-10114610.jpg

2012-04-10114626.jpg

2012-04-10114734.jpg

2012-04-10114801.jpg

2012-04-10114713.jpg

Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig med inspiration och tips.

Hur mycket har du tänkt att göra? Lägga om golv, tapetsera/måla och måla tak i samtliga rum, riva ut hela toaletten och börja om? Byta all köksinredning?
Lite svårt att komma med idéer om man inte riktigt vet vad det är man ska tipsa om och vilken budget varje rum ungefär ligger på. :)

Nej, det är klart.

Måla tapetsera om överallt. Skaffa kåpa hela vägen över spis/vedspis.

Funderar på om man kan måla om befintliga köksluckor till att börja med.

Toan; kan man måla över golv och vägg?

Jag tror att du kommer att bli mycket gladare bara av att måla om köket och byta bänkskivan till något fräschare. Bröstpanelen gör inte heller någon glad - måla måla.

Sedan är ju köket ingen höjdare att jobba i. Spisens placering är helt fel. Finns det andra ställen att ställa spisen på? Kanske be någon rita ett nytt kök åt er (IKEAs rådgidning tex?) och se vad som går att förändra enkelt. Någons om är van att rita kök ser förmodligen lösningar som man själv som amatör inte gör. Man behöver ju inte köpa nytt kök bra för att man ber om förslag....

Toaletten var inte så kul men kolla med färgaffären vad du kan göra. Kanske ny våtrumstapet är modellen? Annars händer det rätt mycket bara man sätter in badrumsskåp, ny handdukshängare och ny belysning.

Senast ändrad:

Om jag var du skulle jag:

Riva ut hela köket och börja om från början.

Ska du göra en budget renovering av köket hade jag lackat om luckorna, bytt handtag/knoppar, bytt bänkskivor, bytt ut kaklet till ett snyggare och sen målat bröstpanelen och tapetserat om.

Badrummet hade jag också rivit ut och börjat om från början.

Budgetvarianten skulle vara att byta blandare i duschen, byta tvättstället och sätta upp en snygg spegel eler spegelskåp.
Tvättmaskinen hade jag nog byggt in i ngn ekskiva elller liknande och kanske sätta ett fint skåp eller hyllor över för lite förvaring av handdukar å tvättmedel mm.

Övriga rum är ju betydligt enklare där är det ju bara att måla/tapetsera och lägga in ngt fint golv :)

*KL*
Om befintligt köksinredning ska behållas så skulle jag byta till nya dörrknoppar/handtag så att det blir enhetligt samt måla inredningen.

Flytta om inredningen?
Måla kaklet? Eller sätta mosaik över. Vet några som gjorde det.
Måla panelen.

Mycket beror på vilken budget som finns för renoveringen och hur mycket arbete man vill lägga ner.

Din gulorangea köksinredning är exakt likadan som vår gamla (orangea överskåp och gröna underskåp som vi hade blir faktiskt trevligare än man tror kombinerat med en sådan här matchande tapet :)

100429+%2829%29.JPG

k%C3%B6ksbord.jpg

Jag älskar förresten silverhandtagen, de tycker jag gott att du kan återanvända (jag bearbetar min sambo....)

Vi har gjort så att vi behållit stommarna och köpt nya luckor. Nu har vi möblerat om helt så vi har fått modifiera vissa stommar men är du nöjd över kökslösningen så är det ingen större kostnad att byta luckor.

Är du inte nöjd över kökslösningen kanske det är lättare att blåsa ut köket och sätta in ett nytt. Men det brukar ju inte vara helt billigt, speciellt om man måste ta in hjälp.

Måla kaklet är dock en quick-fix, alt. spetta loss det, sätta upp tapet och köra glasskiva ovanpå.

Badrummet hade jag nog målat vitt och kört ekfärgat. Måste tvättmaskinen stå där eller kan den flyttas någon annanstans?

Liknande trådar

Hemmet Vi tittar på ett hus utan toalett och utedass. Eftersom vi har tänkt fixa en riktig toalett så vill vi inte bygga utedass eller koppla...
2
Svar
20
· Visningar
840
Senast: clusia
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka