Hjälp mig lite.Härstamning.

Gordon

Trådstartare
Vill veta mer om Stoet KROKAS MEGGIE
och DEE RONNI SPARK.
och KLASSY KINDA TROUBLE.

Var de bra hästar och vet ni vem som hade dom och ja allt som är värt att veta.Vore jag mkt mkt tacksam och så fortsom möjligt. :bow:;)

Sv: Hjälp mig lite.Härstamning.

hittade den hästen i mitten .En av mig totalt okänd stam!
något du funderar på att köpa?

hittade den hästen i mitten .En av mig totalt okänd stam!
något du funderar på att köpa?

Hej
Nej inte direkt men Min morbror var och titta på den hästen och då skulle jag hjälpa lite. Han är JÄTTE STOR HÄST.
Jag får ligga lågt ett tag.

Är till 95% säker på att quarterhillranch hade Krokas Meggie förrut, kikade på deras hemsida men hittade inget... Ring å fråga!

Japp det stämmer!
De har haft Krokas meggie samt även Klassy Kinda Trouble!!!
så ring dem!

och DEE RONNI SPARK.

Var de bra hästar och vet ni vem som hade dom och ja allt som är värt att veta.Vore jag mkt mkt tacksam och så fortsom möjligt. :bow:;)

Dee Ronny Spark ägdes av Ola på Gotland, Tornementum.
Hingsten har lämnat många bra tävlingshästar efter sig, den mest kända är stoet Annahoj (tävlad av Peter Ljungberg och Jonna Gullberg)

Dee Ronny Spark ägdes av Ola på Gotland, Tornementum.
Hingsten har lämnat många bra tävlingshästar efter sig, den mest kända är stoet Annahoj (tävlad av Peter Ljungberg och Jonna Gullberg)
ok. vad bra tack.:bow:

Men Meggie ska tydligen varit en bra tävlingshäst på 90-talet.

Jag vet att Meggie var ett trevligt sto som de tävlade mycket med
Klassy är tyvärr död,( dog i termvred i unga år, mycket synd!!) men var en hemskt trevlig individ och har vad jag vet lämnat flera trevliga avkommor.
Men som sagt, ring gärna Styrbjörn eller Mona, de kan berätta mycket mer än vad jag kan.;)

Jag vet att Meggie var ett trevligt sto som de tävlade mycket med
Klassy är tyvärr död,( dog i termvred i unga år, mycket synd!!) men var en hemskt trevlig individ och har vad jag vet lämnat flera trevliga avkommor.
Men som sagt, ring gärna Styrbjörn eller Mona, de kan berätta mycket mer än vad jag kan.;)

Ok. Jag ska göra detta nu.

Dee Ronni Spark var född 1981 om jag inte har fel, var först eller en av de allra första quartrarna i Sverige.
Han var även pappa till Deres Hank, en gammal ringräv i roping grenarna med Tommy Bäcklund i sadeln. Det var inte många som slog dem på fingrarna :D
Henken är tyvärr borta sedan 1 1/2 år. Var en klippa, väldigt snäll och bussig. Inte världens snyggaste men med en rejäl rumpa.
Miss him!

Jag har en sto efter Dee Ronni Spark och jag är väldigt njöd med henne. Jag tycker hon är konstant, klok, lätt lärd men lätt uttråkad.

Jag tro att det var så att Dee Ronni Spark var (som jag har hört) den först svensk född quarter.

Hej!
Varför undrar du över stoet Krokas Meggie?
Det är jag som äger henne och vet lite. Hör av dig om du vill veta.

och DEE RONNI SPARK.

Vårt sto har Dee Ronny Spark som morfar, han ägdes av Ola Björqvist på Gotland och var en av de första Quarter hästarna i Sverige. Har försökt själv tidigare att söka på hans meriter men ej funnit något, tror att han kom från Tyskland ell Usa. Är far till duktiga Annahoj (mor till vår) detta sto avled nyligen 22 år gammal, hon var även mor till framgångsrika Hill Holigan Hojj. Dee Ronny Spark är även far till Paint Hingsten Suspisious Mischief (21 år) som kallas Örni o finns i Skövde....

Senast ändrad av en moderator:

Oj:eek:här gick man in o svarade i en gammal tråd,, bidde litte uppdatering Gordy .. o lite ny info..

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
789
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 924
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka