hjälp mig!jag e sååå borta!

L

lilllisa

har några fråger om körning(rätt så många:confused: )

vad behöver kusken för licenser/licens för att få tävla i ponny trav & i maraton?
vad ska ponnyn ha?
någon som vet någon bra sida om de?
vid vilken ålder får man inte tävla shettis i körning längre?är det samma för russ?
är precistions körning med typ koner med bollar på?

Sv: hjälp mig!jag e sååå borta!

vad behöver kusken för licenser/licens för att få tävla i ponny trav & i maraton?
Svar: När det gäller ponnytrav får du fråga på travforumet. Licenser för att tävla i maraton är nog en vanlig licens som då får via den körklubb du tillhör.
vad ska ponnyn ha?
Svar: En bra vagn samt sele.
någon som vet någon bra sida om de?
Svar: Hoppar över den, då jag iallafall inte sitter och läser på internet.
vid vilken ålder får man inte tävla shettis i körning längre?är det samma för russ?
Svar: Inom körning (maraton t.ex) finns inga åldersgränser som det finns på ponnytravet.
är precistions körning med typ koner med bollar på?
Svar: Ja.

Hej,

Du bhöver en lokallicens från ridsport förbundet för att tävla lokal lätt klass i körning. För att få köpa licens måste du vara meddelm i en körklubb eller ridklubb och ha tagit görn kort.

Ponnyn behöver inte ha licens förens på regional nivå och högre. Deäremot måste den ha vaccinationsintyg och mätintyg även om jag själv aldrig behövt vis mätintyget.

Även om det inte finns någon maxålder för ponnykuskar så finns deten minimum ålder på 12 år utom i ungdomsklassen där man får börja när man är 8 år. Groomen måste vara 15 år.

När det gäller ponnytrav måst kusken ha licens fån SPTF, svenska ponny travförbundet. A-ponny får du vara 8-15 år och b-ponny 12-25 år

Ponnyn ska vara registrerad i SPAR svenska Ponnyavelsregistret och vara tävlingsregistrerad hso SPTF, Svenska ponny travförbundet.

För att lösa mer om ponnytrav kan du gå till
http://www.ungdomstrav.nu/
där hittar du mer att läsa och var det finns kurser att gå.

Lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 387
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 994
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V