Hjälp mig förstå

Sv: Hjälp mig förstå

Tänk, när du skriver så här så är vi plötsligt överens... :)

synd att jag misstolkat dina inlägg och tyckt mig läsa att du försvarat att 100kg personer ska rida regelbundet.
och synd att du misstolkat mina inlägg till att läsa att jag tycker att islänningar bara får bära barn;)

Men det har jag gjort, inte sagt ska rida - det är upp till var och en om de vill rida - många Islandshästar kan bära upp 100 kg regelbundet och en del mer där till, men inte alla.

Sv: Hjälp mig förstå

Tänk, när du skriver så här så är vi plötsligt överens... :)

synd att jag misstolkat dina inlägg och tyckt mig läsa att du försvarat att 100kg personer ska rida regelbundet.
och synd att du misstolkat mina inlägg till att läsa att jag tycker att islänningar bara får bära barn;)

Inflik,
Ska och ska. Rida är väl frivilligt. Men självklart ska man kunna rida hästar som är tillräckligt tränade och klarar av belastningen så regelbundet som funkar. Oavsett vad det är för häst är det väl precis lika viktigt att hästen passar för och är tränad för det arbete man kräver av den?

Gärna utan att någon bukeproffstyckare lägger sig i, helt utan belägg för sina påståenden och med ivriga tyckanden om vad som är rätt och fel. Om vad som ser bra respektive dåligt ut.

Så ja, självklart finns det inte en absolut gräns vid 100kg där man måste sluta att "rida regelbundet". Rätt häst och rätt träning är viktigt, men det är minst lika viktigt för 20 andra parametrar som just vikten på ryttaren.

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 658
Senast: scizofren
·
Islandshäst Idag ringde min pappa och ville så gärna få prova att rida på min islandshäst! Jättekul tyckte jag såklart! Men så är det så att min...
Svar
5
· Visningar
1 546
Senast: Nea86
·
Hästvård Bakgrund: Nu kommer en lååång historia, var beredda. Köpte min 8-åriga kallblodstravare i slutet på febr detta år. Han är skolad...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 899
Senast: Lindon
·
Träning Jag har lite problem med mitt halvblod, 13 år, så jag tar gärna emot tips på hur/vad jag ska göra för att få det att funka. Bakgrunden...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka