Hjälp mig fixa sovrummet!

P

prallan

Jag vill göra om i sovrummet, men lyckas inte få till några bra idéer :(
Så nu ber jag Bukeoraklet om hjälp :D
Min tanke är, men jag är givetvis beredd att ändra mig, att ha tre väggar mörkare blå och väggen bakom sängen i någon passande mönstertapet. Jag har googlat mig till vansinne för jag tycker inte jag hittar någon tapet som passar till mörkblå väggar. Eller så hittar jag ingen bra blå nyans till väggarna som passar till utvald fondtapet :banghead: PLEASE!!

Den finaste mörkblåa tapeten jag vet är Cole & Sons "Tropical birds Midnight".

rad4EA83.386x386__10200.1407914857.1280.1280.jpg

Beställ hem ett prov eller kolla på den i butik, den är fantastisk!

@Tassetass Tack!! Men passar den med mörkblåa väggar? Eller är någon annan nyans mer lämplig?

Jag tror en mörkblå skulle funka, har ärligt talat svårt att se vad som annars skulle funka till en så mörk tapet. Plockar man någon av de ljusare metallicblåa nyanserna från fåglarna tror jag det blir helknas.

Om jag var du skulle jag beställa hem ett prov eller låna en tapetkatalog/våd från affären och köpa några prover med väggfärg och testa dig fram.

Jag skrev "mörkblå tapet" på Googles bilder och hittade massor - men du har säkert gjort det redan.

(För egen del ska jag snart ge mig iväg till en tapetaffär, för jag hittar inget via datorn. Måste se lajv.)

Jag skrev "mörkblå tapet" på Googles bilder och hittade massor - men du har säkert gjort det redan.

(För egen del ska jag snart ge mig iväg till en tapetaffär, för jag hittar inget via datorn. Måste se lajv.)
Hitta tapet går, men jag hittar ingen bra kombination av tapet och färg :(

När vi renoverade vårt sovrum hittade jag först Tapeten (med stort T). Det fanns helt enkelt inget alternativ för mig. Som tur var har sambon likartad smak, så det blev ingen diskussion.

Vi gick till tapet- och färgaffären och beställde hem tapeten och bad dem sedan blanda till rätt färg till de väggar som skulle målas. Vi ville utgå från den mörkaste färgen i tapeten, som har en grund som är mörkt lila och den fanns ju såklart inte som standardkulör. Det blev helt perfekt! Fortfarande (efter fyra år) är jag så grymt nöjd med tapet och färger i sovrummet.

Så beställ tapeten du vill ha och ta med den till färgaffären :)

Liknande trådar

Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: monster1
·
Hundträning Hej buke! Sett att många har fått så himla mycket bra tips och råd här, så jag gör ett försök jag med :) Jag har en 17 månaders...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 473
Senast: hastflicka
·
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Daff
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka