E
exina
Vill börja med att säga att den här tråden kanske bör ligga på foder egentligen, om så blir så får den gärna flyttas på.
Jag har en häst som är kraftigt överviktig:
http://plutogirl.bilddagboken.se/p/show.html?id=321474145&directlink=1
hon har sett ut så sedan i våras, tack vare för lite motion och för mycket mat. Jag vill inte höra några kommentarer om att jag inte borde låtit henne bli för tjock, för det har jag konstaterat för länge sedan, och skäller på mig själv för varje dag.
Jag har sedan intagning efter betet hållit igång henne i stort sett varje dag, minst 30 min, och ändrat hennes foderstat så att hon äter minimalt med mat, bara för att täcka det normala behovet. Men hästjäkeln går inte ner i vikt!
Det måste ju finnas någon mer än jag som har eller har haft en kraftigt överviktig häst, hur gör man på bästa sätt för att få ner den i vikt?
Jag kan inte heller rida henne särskilt hårt då hon står under återuppbygg
nad efter en skada (som också delvis kommer sig av att hon är för tjock.).
tar tacksamt emot alla råd om såväl foder som motion!
Jag har en häst som är kraftigt överviktig:
http://plutogirl.bilddagboken.se/p/show.html?id=321474145&directlink=1
hon har sett ut så sedan i våras, tack vare för lite motion och för mycket mat. Jag vill inte höra några kommentarer om att jag inte borde låtit henne bli för tjock, för det har jag konstaterat för länge sedan, och skäller på mig själv för varje dag.
Jag har sedan intagning efter betet hållit igång henne i stort sett varje dag, minst 30 min, och ändrat hennes foderstat så att hon äter minimalt med mat, bara för att täcka det normala behovet. Men hästjäkeln går inte ner i vikt!
Det måste ju finnas någon mer än jag som har eller har haft en kraftigt överviktig häst, hur gör man på bästa sätt för att få ner den i vikt?
Jag kan inte heller rida henne särskilt hårt då hon står under återuppbygg
nad efter en skada (som också delvis kommer sig av att hon är för tjock.).
tar tacksamt emot alla råd om såväl foder som motion!