Hjälp mig att lära mig hoppa!

Z

Zvala

Jag behöver lite hjälp...
för ett halvår sedan hoppade jag jättemycket, 1.20 utan problem. Sen började jag rida på hästar som var mer dressyrinriktade och har inte hoppat framtills nu för en vecka sen då jag hoppade på ytterligare en annan häst kanske 40-50cm. Jag hade tappat allt! Jag kände absolut ingen säkerhet och tyckte det var otroligt obehagligt. Hindrena kändes enorma och jag var jätterädd.
Går att tillägga att ägaren till de hästarna jag rider i vanliga fall gärna vill att jag ska börja hoppträna med dem men jag vågar inte. Hur ska jag göra? Jättetacksam för svar!

Sv: Hjälp mig att lära mig hoppa!

Hoppa mycket låga hinder tills du kommit över rädslan . Travhoppa och tag mantag . Jag tror att du känner dig ovan , det viktiga är nog att du försöker våga hoppa igen så att du kommer in lite i gamla rutiner . :)

Börja med cavalettibommar ! Du kan göra galopp och travövningar med dessa , kombinerat med små kryss , coh höj sedan sakta men säkert . Jag lovar att du snart kommer tycka att hoppning är störtkul och lätt igen ;)

Hoppa mycket låga hinder tills du kommit över rädslan . Travhoppa och tag mantag . Jag tror att du känner dig ovan , det viktiga är nog att du försöker våga hoppa igen så att du kommer in lite i gamla rutiner . :)

Börja med cavalettibommar ! Du kan göra galopp och travövningar med dessa , kombinerat med små kryss , coh höj sedan sakta men säkert . Jag lovar att du snart kommer tycka att hoppning är störtkul och lätt igen ;)

det hjälper inte alltid med att stå upp med mantag, rid ordentligt istället och hoppa den höjden som du känner dig trygg på tills du blir helt säker, och då kan du sedan höja :)

Regelbunden träning på låg nivå?

lycka till! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 916
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 543
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar