Sv: Hjälp mig att komma ur detta.
Måste vara en jobbig period i ditt liv
Tror att när man är hemma ensam så har man mycket tid med sina tankar och när det då sker något sorgligt så blir det lätt att man tänker mycket på det och så byggs det på aka. tankarna blir värre och värre och man blir ännu mer ledsen och så blir allt bara jättejobbigt. En ond cirkel så att säga.
Jag har själv aldrig upplevt något sådant som du får genomgå men något tips kanske kan vara att göra saker, som vadå? kanske du undrar, tja... En hund är ju människans bästa vän, välkomnar en alltid vid dörren, störtglad som om den inte sätt en på flera dagar men så kanske det bara gått 5min.
Du kanske kan gå på kurs med hunden, gå till något fint ställe och kasta lite boll? Iofs så får man tid till att tänka där med så det kanske inte är det bästa nu när jag tänker efter...
Något annat som jag tror kan vara bra att göra så man känner sig lite bättre kan vara att prata ut med någon, eller bara snacka om något annat som inte har med det jobbiga att göra. Något som hjälpte mig när jag kände mig nere var att skriva i en dagbok varje gång jag mådde dåligt och efteråt så kändes det lite bättre.
Kanske boka en resa så man har något att se fram emot och förbereda sig för.. Musik kanske kan hjälpa lite, någon pepp musik som får en att tagga till
Hmm, ha filmkväll, allt för att undvika dem mörka tankarna.
Menar även absolut ingenting illa utan utgår från mig själv av min erfarenhet och jag hoppas att du kommer ut ur din mörka period inom kort! :hug: