Hjälp mi att hitta täcke tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 049
F

Fjäril

Okey ett täcke är väl inte så svårt att hitta men att hitta ett täcke som passar min arab är nästintill omöjligt. Hon behöver täcken som är 135 cm men dom blir så himla långa då, de går över knäna. Så har ni några tips på täcken som inte är så jätte djupa?
Har hört att svea täcken ej är det men vet inte säkert!

:bow:

Sv: Hjälp mi att hitta täcke tack!

Jacson! Alldeles för korta för mina bredryggade halvblod tycker jag. Det syns även i katalogen att dom är korta. Kolla på www.jacson.se

Har ett och det passar en c-ponny, storlek 135 cm. Inte för långt ner på benen alls.

okej tack för svaren, men håller de vattentätt (regntäckena) och är de bra? vart har ni köpt ert?:bow:

jag har två svea täcken och de är kanon och perfekt anpassade efter min c-ponny som också har 135 varav några ser ut som knälånga klänningar. Så dom är klart att rekommendera (har ett fleece och ett allround). Sen köpte jag ett vintertäcke på hööks (guld/svart) som också var kanon, var lite högre skuret så det slapp gå ner till knäna. Har även ett termotäcke från hööks som var helt okej i modell. När jag tänker efter har jag en hel del täcken som är lagom, men en del är ju helt horribla och man hoppas att hästen inte ska stå på öronen med täcket.

Fjäril skrev:
okej tack för svaren, men håller de vattentätt (regntäckena) och är de bra? vart har ni köpt ert?:bow:
Nu har jag inte använt mitt så mycket för jag har en isis, men det jag har läcker inte.

Hej!
Jag har ett arabsto som har 135 i täckes storlek, de täcken vi har haft till henne är från Källqvist och de har passat bra. Det täcke som hon har nu är ett Protector Light och ett av deras tidigare modeller. Hur hög är din häst? Vårat sto är ca. 150-152 cm och dessa täcken passar bra på henne.
Mvh. Camilla

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 785
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka