Hjälp mej översätta lite

mag

Trådstartare
Håller på att göra en Horsentality profil på min unghäst men är hopplös på engelska. hjälp lite där jag kört fast.
vad betyder 1. argumentative/defiant
2.tendence to buck/charge
3.bracy
4.forward-aholic
5.unconfident
5.spooky
Tacksam för hjälp.

Sv: Hjälp mej översätta lite

1. Bråkig, ifrågasättande,
2. tendens att bocka/skena
3. hästen går emot, springer över. Kan även betyda spänd.
4. Het. framåt (stressad)
5. Osäker
6. Lättskrämd

Håller på att göra en Horsentality profil på min unghäst men är hopplös på engelska. hjälp lite där jag kört fast.
vad betyder 1. argumentative/defiant
2.tendence to buck/charge
3.bracy
4.forward-aholic
5.unconfident
5.spooky
Tacksam för hjälp.

1. argumentiv (samma)/tröts, uttmanna
2. bucka/gå till anfall
3. spänna imått
4. främåt - ?
5. osäkert
6. nervous
hoppas det hjälper

Vad blev det för horsenality då? :bump:
Är inte klar än, vi har tagit hjälp av en duktig instuktör och har fått till läxa nästa gång att fylla i detta papper. Men det lutar nog åt Left-Brain introvert, fast det ligger lite på extrovert med... Å detta är så roligt och det känns så bra att göra detta på han nu som unghäst. Redan efter 3 lektioner är han mycket mer lyhörd och tycker det är kul att leka alla lekar. Han är 1,5 år nu.

Härligt! Vad skoj! Var bor ni/vilken instruktör?

Vår tvååring är nog mest LBI, som med rätt motivation lätt kan fås framåt och lagom extrovert, såå härlig att jobba med! :love: Det gör liksom inget om något blir lite fel eller så, allt tar han med ro.

Vi har en RBI som är 8 år som vi utbildat helt själva sen han var 3 år, superkul, han har verkligen lärt oss att tänka i andra banor. Han anstränger sig verkligen till MAX och blir orolig om han inte tror att han gör rätt, SÅ lättränad :bow:

Du kan väl joina oss på FB också? Vi har en grupp där för oss PNH:are i sverige :idea: skulle vara kul att följa era framsteg, bloggar du nått?

Vi bor i Sveg och våran hjälp heter Anneli Johansson...Älskar att se henne jobba med sin häst, hon bara tittar på han och så gör han det hon vill. För att inte tala om när de leker...Å vad jag hoppas att vi kan få till det så med. Ja jag bloggar dock inte enbart om detta utan om hela mitt "Hästeri" du hittar den under min profil. ( min hemsida).
Jag ska absolut gå med i er grupp på FB, söker jag er på PNH eller heter ni nått annat. Jag är helt ny på detta och behöver massor med hjälp och svar på mina frågor....

Kul! Ja, det är klart ni kommer dit! Busenkelt om man bara sätter sig in i tänket och lär sig läsa hästen.
Jag ska hålla koll på din blogg, jag har bloggat JÄTTEmycket om vår PNH-resa, så har du långtråkigt någon dag kan du ju läsa här :p

Ja, sök på PNH Sweden så hittar du :)

Kul! Ja, det är klart ni kommer dit! Busenkelt om man bara sätter sig in i tänket och lär sig läsa hästen.
Jag ska hålla koll på din blogg, jag har bloggat JÄTTEmycket om vår PNH-resa, så har du långtråkigt någon dag kan du ju läsa här :p

Ja, sök på PNH Sweden så hittar du :)
Tackar...Din blogg har jag lagt till favoriter nu och kommer att följa :laugh:
Ska genast gå in på facebook, ses där ;)

Kul att läsa :idea:
Det är SÅ roligt att starta sin häst från grunden med PNH, ni kommer få så mycket kul ihop! Och vad mycket du kommer lära dig! :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka