Hjälp med träningstips?

P

Pandora

Hej!
Jag hade tänkt att sätta igång med att träna min pålle inför sommarens tävlingar i vår. Problemet är det att jag har bytt stall, och här finns inte de kilometerlånga ridvägar/skogslingor jag haft lyxen att vara bortskämd med i mitt gamla stall. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska träna i vår, eftersom att det mest är asfalterade vägar/villaområden samt steniga skogstigar häromkring. Jag har en ridbana vid stallet, samt en sommarhage att rida i.. Närmsta "ridskog" och ställe med ordentliga ridvägar ligger åtta kilometer bort, vilket blir för långt att rida till ofta. Har någon ideer på hur man kan träna sin häst ändå?

Sv: Hjälp med träningstips?

jag sitter i samma sits som du och skulle gärna vilja ha svar på det jag också... :)

Sv: Hjälp med träningstips?

Uttnyttja de möjligheter du har hemma till allsidig träning! Man skall inte underskatta betydelsen av träning i aktiv skritt. Det kan du göra både på asfalt och i steniga skogar. Tänk igenom några olika varianter av träning du kan hitta på under en vecka - säg tex 6 träningsdagar. 1 dag på ridbana, dressyr, 1 dag skrittmotion i skogen, 1 dag ridbana hoppning, 1 dag skritta till skogen och träna längre pass med alla gångarter, 1 dag långsamt travjobb på asfalt och 1 dag åker du till en kompis med häst där skogen är bättre och ni kan träna tillsammans för att få lite träning på att åka bort också. Se där - en hel vecka med olika aktiviteter som ger allsidig träning. Om ridbanan är frusen rider du på vallen istället eller åker till ridhus.
Finns det backar i närheten för lite backträning? Där kan du också göra intervalljobb. Cantra på vallen/ i hagen? Tömkörning? Hör med markägare om det finns något gärde du får rida på.

Liknande trådar

Hästvård Jag är inne på att byta stall till min häst pga hagarna. De är dränerade men det är ändå lera nästan till knäna, magen ballar ur totalt...
2
Svar
27
· Visningar
2 369
Senast: Emine
·
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 697
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan I början av månaden ställde jag ut min Islandshäst på lösdrift. Allt verkade vara frid och fröjd. Hon var lite tröttare i ridningen, men...
Svar
15
· Visningar
1 797
Senast: Korven
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 047
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka