Hjälp med text

Q

Qyenn97

Jag har en film på datorn, som jag startar med Windows Media Player. Men jag har även en fil till, som jag tror är texten, alltså subtitles. Men hur får jag in subtitles i filmen? För när jag startar filmen så kommer ingen text?

Sv: Hjälp med text

Alternativ ett (som du lär få höra av x antal personer men som jag själv inte rekommenderar): Skaffa vlc.
Alternativ två (som jag föredrar): Skaffa mplayer
Alternativ tre (som är ett svar på själva frågan, istället för att pracka på dig massa annat): Skaffa vobsub och se till att filen med texten heter samma sak (undantaget filändelser) som filmen.

Jag spelar upp det i VLC med, men det funkar ändå inte. Ska testa det med vocsub.

I VLC: Under "Video/Subtitles Track" välj "Track 1". Finns inte alternativet, eller det inte fungerar ändå har du fel filnamn eller fel fil.

Tyvärr hittar jag inte det i min VLCspelare, har den på svenska för övrigt.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Gramse
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka