Hjälp med sadel!

M

Matilda Ors

Jag letar sadel till min arab som blir fem år till sommaren. Han är ganska så smal över ryggen, hög manke, 157 cm i mkh och väldigt kort rygg då han drar 125 i täcken och han är ca 120 cm från manke till svansrot.

För min del skulle jag vilja att sadeln har högt bakvalv och framvalv, gärna knästöd. Jag vill kunna rida långa turer och dressyr i den.

Finns det någon som vet en bra, stabil distans sadel med bom som skulle kunna passa min kuse?

Jag skulle behöva all hjälp jag kan få för att hitta en sadeln som passar honom! tack på förhand! :laugh:

Sv: Hjälp med sadel!

Kolla in en sadel som heter Master Back, svensk sadel, bomlös MEN ser ut och fungerar som en vanlig bomsadel. Den finns i dressyr, dressyr/flatback, hopp och Islands sadel (jag har Islandssadeln, mjukt o skönt säte att sitta i)kommer så småningom i en distans variant som påminner om Islandssadeln.
Sadeln har bossor som går att flytta/byta ut beroende på vilken bom vidd som behövs. Sadeln är kort. Du kan rida med vanlig vojlock under, inga special paddar behövs.
Sök på MasterBack så hittar du den, priset är dessutom helt ok.
Lycka till/jessica

Montsegur classic eller country. Båda finns med kortade bommar.
Deubers quantum.
Startrekk Dolphin(bomlös).

Tänk på att han kommer att bredda sig mktomhan bara är fem....

Ska kolla upp! tackar!

Just nu bryr jag mig inte så mycket om det är en bomlös eller ej. Känns som att det får bli en sån då han är så känslig över ryggen.

Har haft min quantum i snart ett år och den är underbar! Dessutom har den steglöst ställbar bom, så det går att ändra den när min häst musklar om sig, går upp ännu lite kortare.
SUPERNÖJD!

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 146
Senast: Mogge
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Utrustning Hej! Jag har fått hem min första häst (engelskt fullblod) och har funderingar kring sadel. Jag kan lite om att passa ut sadlar men har...
Svar
7
· Visningar
1 409
Senast: Ace
·
Utrustning Vilken sadel tänker ni spontant kan passa in på detta? Står lite stilla. Hoppsadel Kort sadeläge Svängd rygg Mellanhög manke Stora...
Svar
7
· Visningar
684
Senast: Ida94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka