Hjälp med ridningen!

Gypsy_Vanner

Trådstartare
Hej!


Jag ska börjar rida igen efter ca 3 års uppehåll (ska börja på ridskola igen). Har glömt ganska mycket, kan jag få några tips på hur jag snabbt kommer in i ridningen igen.

Tack på förhand! G.V
 
Sv: Hjälp med ridningen!

Hej!

Har nyss varit i ungefär samma situation som du. Satte igång med ridning igen i höstas, efter 5 års uppehåll. Vad jag har gjort är att köra privatlektioner för en väldigt bra lärare, till att börja med. Kan säga att det iaf för mig visade sig vara ett himla smart drag. Hade egentligen inte baktankar med det - kunde helt enkelt inte hoppa in i en grupp då det var aktuellt. Visade sig dock vara väldigt effektivt för att få känslan tillbaka, i o m att varje lektion då kunde ligga precis den nivå som ridläraren tyckte att jag var redo för, plus att man då kan få en massa feedback precis på det man gör rätt/fel, direkt när man gör det - och sen en massa feedback efteråt!

Privatlektioner kostar ju en hel del mer än en vanlig ridgrupp, men har i mitt fall ingen tvekan om att det var värt det. Antagligen ett av de mest effektiva sätten att komma igång igen om du ska rida på ridskola :).

När planerar du sätta igång då?
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 382
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
820
Senast: phie
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp