Hjälp med lite matte

F

Fozzie

Nu blir jag alldeles snurrig i huvudet här. Minns ingenting hur man gör och får det bara fel! Så jag behöver hjälp med följande:

*Att räkna om värdena från Effektivt råprotein till smältbart råprotein för häst
*Att räkna ut värdena för häst per kg foder

Det står så här

TS 84 %

Energi för nötkreatur 10 MJ / kg TS
Effektivt råprotein 102 g / kg TS
Kalcium 3,5 g / kg TS
Fosfor 2,6 g per kg TS
Magnesium 2,2 g per kg TS

+ en massa andra analyser men jag skrev de jag vill veta ovan.

Antingen om ni hjälper mej att räkna och skriver hur ni gjorde, eller om ni skriver vilka formler man använder sig av så räknar jag själv.

Sv: Hjälp med lite matte

Det står även en hel radda värden i NDF, EFD, AAT, PDV, kan jag använda ngn av dessa?? Vad betyder det?

Tex.

NDF 580 g / kg TS
EPD 80
EFD 47,5
AAT 71
PDV 5

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka