M
matiiilda
Jo, såhär är det att jag tog en häst på foder i sep 07. Och det har visat sig att hon inte går att rida pga av att hon har ont i ryggen. Det har hon även haft innan då jag pratat med en person som ridit henne innan jag tog över henne.
Jag har pratat med ägarna men dom säger att dom inte har plats för henne hemma och därför inte kan ta tillbaka henne, och att dom inte visste någonting om ryggproblemen.
Vi har ett kontrakt men jag var inte 18år när jag skrev på det. Men min pojkvän har skrivit på det och har är myndig. Kan försöka visa hur kontraktet ungefär ser ut. Kallar ägaren någonting annat
--------------------------------------------------------
Leasingkontrakt
Upprättat mellan (ägaren): xx och brukaren: Mitt namn!
gällande hästen: Hästens namn
Här står det vad som gäller i kontrakten i 10 punkter.
Undertecknat: xx (sen står det datumet vi skrev på)
Namnteckning brukaren: Mitt namn
-------------------------------------------
Sedan på sidan om mitt namn(vid meningen namnteckning brukaren) står min pojkväns namn på sidan av pappret, alltså inte på själva raderna.
Och längst upp i kontraktet står det ju att kontraktet är upprättat mellan mig och ägaren. Ingenting om min pojkvän. Så då kan ju han knappast vara delaktig i det här? Och han kan vell inte heller gå in som målsman för mig?
Försdöker alltså få till att kontraktet är ogiltigt då jag måste bli av med hästen och jag har antagligen blivit lurad.
Skulle vara jättetacksam för hjälp..
Jag har pratat med ägarna men dom säger att dom inte har plats för henne hemma och därför inte kan ta tillbaka henne, och att dom inte visste någonting om ryggproblemen.
Vi har ett kontrakt men jag var inte 18år när jag skrev på det. Men min pojkvän har skrivit på det och har är myndig. Kan försöka visa hur kontraktet ungefär ser ut. Kallar ägaren någonting annat
--------------------------------------------------------
Leasingkontrakt
Upprättat mellan (ägaren): xx och brukaren: Mitt namn!
gällande hästen: Hästens namn
Här står det vad som gäller i kontrakten i 10 punkter.
Undertecknat: xx (sen står det datumet vi skrev på)
Namnteckning brukaren: Mitt namn
-------------------------------------------
Sedan på sidan om mitt namn(vid meningen namnteckning brukaren) står min pojkväns namn på sidan av pappret, alltså inte på själva raderna.
Och längst upp i kontraktet står det ju att kontraktet är upprättat mellan mig och ägaren. Ingenting om min pojkvän. Så då kan ju han knappast vara delaktig i det här? Och han kan vell inte heller gå in som målsman för mig?
Försdöker alltså få till att kontraktet är ogiltigt då jag måste bli av med hästen och jag har antagligen blivit lurad.
Skulle vara jättetacksam för hjälp..
Senast ändrad av en moderator: