SkorpSmulan
Trådstartare
Jag har absolut ingen koll på hoppsadlar så jag hoppas på att ni kan hjälpa mig med vilka sadlar jag ska titta på åt den här ryggen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är jag mycket medveten om och förväntade mig inte att någon ska säga vilken sadel som kommer att passa, jag vill veta vilka sadlar man eventuellt kan börja med titta på.Ta ut en sadelutprovare. Det är snudd på omöjligt att säga vilken sadel som kommer passa då man måste ta i beaktning hästens och ryttarens rörelsemönster. Bara för att en sadel ser ut att passa när hästen står still kan den ändå vara helt fel för hästen i rörelse.
Kort rygg som sluttar upp mot länden och stor manken. Dvs du får leta efter en sadel med kort anläggningsyta, rundbossa, rakare bom och cutback.
Kan du ha en kort sadel så blir det enklare än om du behöver typ 17,5 eller 18".
De märken jag vet har korta sadlar är Jensen, dominus och amerigo.
Tack så jättemycket för svarKort rygg som sluttar upp mot länden och stor manken. Dvs du får leta efter en sadel med kort anläggningsyta, rundbossa, rakare bom och cutback.
Kan du ha en kort sadel så blir det enklare än om du behöver typ 17,5 eller 18".
De märken jag vet har korta sadlar är Jensen, dominus och amerigo.
DJ?Jag läste halva ditt inlägg i nya inlägg och tänkte direkt är det DJ du beskriver
Amerigo dj hopp