Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Saigon är en hingst som jag också tror kan fungerar om man vill ha en lite lättare hingst som ger både hopp och gång. Har framförallt ett sto efter honom hemma som har ett helt underbart huvud som nog hade passat dom flesta. Men med Saigon behöver du ett sto med bra benställning hans nedärvning där verkar lite si och så. Och det är väl tveksamt om han kommer vara i avel nästa år heller, tyvärr. Det är annars en hingst jag varit väldigt förtjust i dom avkommor jag sett. Och dom flest har både rört sig och hoppat bra.
Annars var det någon som nämnde Nobel det hade nog också kunnat fungera även om han troligtvis inte lättar upp så mycket, men borde ge både hopp och gång, och om jag inte minns fel så är det ganska bra typ på hans avkommor överlag.
Men däremot Briar är väl ingen hit om man är ute efter en lite enklare häst, eftersom till och med många av proffsen anser att det är mycket jobb att få dom till att fungera även om dom blir riktigt fina sedan. Gissar att Okeanos också kan ge lite tuffare avkommer i och med att dom ligger så nära i släktskapet. Och ingen av dom kan väl direkt ses som en förädlare även om dom nog kan förbättra typen.
/Camilla
Fast är det så smart att linjeavla på Kaliber om man vill avla ädlare häst, även om Saigon ligger högt på typindex och är väldigt elegant.
Jag har tänkt betäcka mitt sto, ev i år men mest troligt nästa år.
Jag är jättedålig på det här med hingstar och skulle vilja ha lite hjälp.
Jag har ett sto e Royal 724 ue Eminent 585
Då hon är av den gamla modellen, så är hon rätt grov. Och är ute efter en lite nättare hingst.
Behöver oxå "komplettera" upp hennes gång lite.
Är främst ute efter en hingst med hoppblod.
Så lite förslag av hingstar och vad ni vet om dem skulle vara till mycket hjälp.