Hjälp med hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Selldahl
  • Startdatum Startdatum
S

Selldahl

Hej!
Jag har ett fint sto vid namn Thip Rebellona (Rebel Z-Electro) som precis fått ett väldigt sött stoföl efter Cartier. Nu vill jag betäcka henne igen eftersom det gick så bra och letar efter en ännu mer optimal hingst till henne. (Sist blev det ett stressigt val pga ont om tid, även om fölet efter Cartier verkar lovande.)
http://www.blup.se/sv-se/horses/104392-thip-rebellona-swb

Saken är den att jag skulle behöva lite idéer. Bella är ett hoppsto med fin hoppteknik och bra galopp. Traven är väl dock sisådär. Jag letar därför efter en hopphäst med bra och stora gångarter som kan matcha hennes härstamning. Har ni några förslag? Stort tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Sara

Sv: Hjälp med hingstval

Mina förslag är Lucky Point, Ludwigs Champion och Bravour som alla är hopphingstar med goda gångarter.

Tack så mycket för hjälpen! Jag ska verkligen kolla upp de hingstar ni nämnt. Vet ni något om Diarado? Har bara sett honom en gång och han var så vacker, men jag vet inte riktigt hur det är med hans gångarter. Någon kommentar på honom?

Fin hingst, men dyr . 1900 euro + moms i språngavgift sedan ska du även tänka på att varje skick från Tyskland kan kosta en tusenlapp.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 330
Senast: Liizette
·
Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 203
Avel Hej! Min medryttarhäst ska betäckas i år, och jag undrar om ni duktiga och pålästa på buke skulle kunna hjälpa mig med lite...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Ploppi
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 195
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar