Hjälp med hingstval till mitt halvblodssto!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nerika
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hjälp med hingstval till mitt halvblodssto!

Den brukar komma ut en vecka före bruksprovet, vilket i år var vecka 8, förra året vecka 9.

Kul att du gillade min häst. :)

Det är lite synd att det inte görs mer reklam för Jeopardy, för jag tror faktiskt att det är en rätt bra hingst. Han är sällan med på hingstvisningar, man ser sällan reklam för honom, han har ingen webbsida osv så det är inte så många som känner till honom så väl. Men han har segrar i i svår klass (åtminstone 1.50 m) och ganska mycket fullblod i stammen, vilket ju skulle kunna passa svenska ston ganska bra. Så jag tror att han är lite underskattad, men naturligtvis är jag rejält partisk i och med att jag är så nöjd med min egen häst...

Vet att han hade en avkomma med på unghästVM och min häst var som sagt placerad i BT. En helsyster till min häst går 1.40 vet jag.

Skulle bara tala om att Jeopardy är såld till Holland!

Han gick sönder och skulle inte få hoppa mer.

Tittade på Magini igår, han var fin...!!

Tittade även på hans stallkamrat Lemon, han var också fin...!! :rofl:

Så nu är jag verkligen i valet och kvalet så att säga, båda verkade väldigt fina och trevliga, fast helt olika typer och temperament...
Frågan är ju vad mitt sto vill ha för typ ;)

Nån som vet nåt om Lemon, eller avkommor till honom??

Hexo skrev:
Skulle bara tala om att Jeopardy är såld till Holland!

Han gick sönder och skulle inte få hoppa mer.

Intressant. Det förklarar ju varför jag inte sett honom på länge. Vet du var i Holland han hamnat?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har en äldre SWB som gått med föl innan men inte tagit sig hos förra ägaren . Men med aktiv ridning och en bra ut kollad...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: Freazer
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Jag rider ett trevligt sto som ägaren funderar på att ta föl på nästa sommar. Hon är e: Bugatti Hilltorp u:Hazug ue: 1778 Nonius X-14...
Svar
16
· Visningar
1 944
Senast: gylle
·
W
Avel Hej! Har lite frågor angående pass. En hel djungel det där med pass verkar det som. Jag har ett sto som är min gamla tävlingshäst...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka