Hjälp med hingstval sökes

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare malena1
  • Startdatum Startdatum
M

malena1

Nu behöver jag hjälp. Vi har två varmblodsston som ska betäckas nu till våren. Vi tänkte använda oss av några av avelsföreningens hingstar eftersom man kan betäcka två ston och betala en levande fölavgift. Jag har suttit och velat fram och tillbaka men blir inte klokare av detta. Sto nr 1 är ca 160 cm hög e.Alf Palema u. Sanni Loss-Sandy Bowl. Sto nr 2 är endast 153 cm hög och e. Ata Star L u. Spinni Loss- Speedy Spin. Någon som har några förslag?

kolla i blodbanken ;) där brukar jag kolla hingstar och drömma mej bort ;)

Där har jag varit och testat härstamningar hit och dit men jag blir inte klokare. Tänkte bara om det fanns någon som t.ex. har några argument för/emot någon av hingstarna.

Det beror lite på vilken prisklass du vill ligga i men jag tycker att Jobie Tempest är en intressant hingst....sen har du såklart "höjdarna" som Super Arnie, Spotlite Lobell mm
Har du kollat morfarskombinationerna på blodbanken??? det kan vara ganska så intressant.....

Jobie tror jag kan lämna ganska så "smått" så till ata star märren är det kanske inte så klyftigt....
Nin favvohingst alla kategorier är Barbeque, men han står ju inte kvar i Sverige längre :( :(

Jag har en Lindy's Crown märr som jag inte vet riktigt vad jag skall betäcka med i år...lutar åt Jobie, sen har jag en helfransk märr som jag skall betäcka med min egen hingst i år :love: :love:

Jag hade redan bestämt mig för Gentle Star men nu ska vi som sagt använda någon av avelsföreningens hästar. Vilken som helst av dem men i alla fall någon/några därifrån eftersom man får 2 för 1. Känner mig väldigt velig angående de hingstarna. Det lutar åt Fast Photo eller vågar man använda Malabar circle ås? Är Armbro Trick något att ha? Fy vad förvirrad jag blir :confused:.

:) Åh vad kul med föl efter egen hingst, förresten. Måste vara spännande!

Åååååhhhh, honom hade jag ju glömt..... TA FAST PHOTO....Den hästen har jag haft som konvalecent, han är helt underbar :love: :love: Vilken häst, vilken utstrålning och vilket psyke :love: :love: HAn var lika klok som en människa den hästen...en granne har en märr efter honom och det är en flygmaskin......velar du mellan dessa hingstar så ta HONOM....alla ggr.... :bow: :bow:
Jag ska nog ta honom jag med.....det blir så "mycket" hingstar i huvudet på en såhär på vårkanten....

Ja, vår uppfödning Åkerö är efter Jobie..........liten, tålig, stark och med ett underbart temperament :love:.
Han blev ju liten trots att mamman är ganska stor.

Det blir riktigt spännande att se hur Jobiehästarna kommer att hävda sig när de kommer ut.

När det gäller avelsföreningens hästar kan jag bara hålla med. FAST PHOTO !!!! :love: och kanske Armbro Trick.

:) Åhh så bra att Fast Photo är en trevlig individ. Han ser ju väldigt snygg ut i alla fall :love:. Det blir nog nästan säkert han som får lyckliggöra stona. Nära stod han ju också....

Jag hade honom i 3 månader och han stod på box nästan hela tiden...det fanns INGET som kunde störa hans middagslur :D :D, han la sig så han hade sitt hö i närheten och tog en tugga då o då...kvittade HUR måna hästar du gick förbi med så reste han sig inte upp....den luren var HELIG :D :D otroligt vacker är han...lue fullblodslik, skadan han hade/har är inte ärftlig , utan det har amerikanarna ställt till med....

:D :D Skojig kille! Skönt också att skadan inte är ärftlig. Det får nog snart bli bokning då :bump:

Liknande trådar

Z
Avel Hej alla! Efter att mitt sto verkar vara halt igen börjar jag fundera på att betäcka henne och vill gärna ha hjälp med hingstval...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Zog
·
P
Avel Har två halvblodsston som skall betäckas i år och det angenäma problem är med vad? Främst fälttävlans hästar jag vill få fram. Sto 1...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: prins_rollo
·
B
Avel Jag skulle behöva lite hjälp med hingstval till mitt sto,e Brilliant-Hertigen, det känns som om jag snart har slitit allt mitt hår i ren...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: Cassandra
·
Avel Ägaren till min medryttarhäst planerar nu att betäcka båda stona till våren:idea: Hon bad mig kika lite efter hingstar som kan passa...
2
Svar
32
· Visningar
2 301
Senast: dramatik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar