Hjälp med hemsida

Sv: Hjälp med hemsida

Det finns ju olika sidor på nätet där man bara fyller i lite enkelt vad som ska stå och väljer färg och så. Är det en så du behöver hjälp så finns ju t.ex. http://www.dinstudio.se/

Kolla där. Går jätte smidigt och göra en hemsida.
Annars får du säga till om du vill knappa HTML-kod. :cool:

Fast just "DinStudio" verkar vara klatrig. Har flera bekanta som gjort hemsida där och de ligger oftare nere än vad de fungerar :crazy:

Enklast är nog att köpa ett webhotell och bygga sin sida med de färdiga mallar som finns där.

"Enklast är nog att köpa ett webbhotell" :D

Ja det lät ju jätte enkelt ;o)!

Förklara gärna närmare?
Länk?
Kostnad?
Osv?

Det finns en hel uppsjö av webbhotell.
Eftersom priser, support, utrymme, trafik och vad företagen erbjuder kan skilja, så får man fundera ett tag och jämföra webbhotellen med varann.
Det "webbhotells-paket" jag har kostar numera 360kr/år(men eftersom jag varit kund där ett tag får jag rabatt :D ). Tror inte jag får nämna företagets namn på Buke, dock. Men jag är helnöjd. Upptiden har blivit bättre och supporten är jättebra, bara att slå en signal när man undrar ngt. Mailsvar dröjer nog en arbetsdag. Spamfiltret för E-post är jag också helt nöjd med.
Hursom, en bra support tycker jag är viktigt att tänka på, om du letar webbhotell :)

Däremot finns det ju gratis webbutrymme du kan få hos bl.a. http://geocities.yahoo.com/ .

Mitt webhotel kostar 12kronor i månaden och har support live via chat på deras sida den har funkat aldeles utmärkt , när databasenserver gick ner fick jag ett snabbt svar att felavhjälpning pågår och vad som gått galet (visste jag redan men..)

Men vad sägs om följande
Kod:
Pris per. månad i SEK  12:- 24:- 45:- 
Serverplats i MBNYHET!  1000 2000 4000 
Trafik  fri fri fri 
E-postkonton  ob. ob. ob. 
Virus- och spam filter  ja ja ja 
Hemsideprogram  ja ja ja 
Blog - 3 klickNYHET!  ja ja ja 
FTP-login - Statistik  ja ja ja 
ASP - PHP5 - MySQL  ja ja ja 
Google AdWords Kupong: 500 SEK  gratis gratis gratis 
Daglig backup  ja ja ja 
Live Help 24/7NYHET!  ja ja ja 
Uppläggningsavgift  115:- 115:- 115:- 

Domänpriser i SEK Registrering Årsavgift Flyttning 

.eu .se * gratis 95:- 25:- 
.com .net .org gratis 115:- 175:- 
.info .biz gratis 225:- 225:- 
.dk .uk gratis 75:- 25:- 
.de .nl gratis 55:- 55:- 
.be ** gratis 0:- 0:-

För 12 kronor i månaden så är det helt klart värt även för en nybörjare och precis som nidon beskrev så har även detta färdiga mallar och även stöd för frontpage vilket jag personligen tycker är ett vettigt program att göra sin första sida med...
själv kör jag mer avancerade saker så om du väljer att fortsätta med ditt web skapande så har du att växa i

Tvivlar att jag får länka till sidan även om det skulle vara i ett fördjupande syfte....

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Plötsligt kan vi inte gå in på vissa hemsidor på vårat wifi. Tex inte min högskolas hemsida, eller här på bukefalos. Aftonbladet funkar...
Svar
6
· Visningar
381
Senast: Tarnin
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka