Hjälp med frakt av profchoicepad från USA!

W

WesternWolder

Hejsan!

Jag tänkte frågar er här, en del av er verkar ganska insatta? ;)
Jag ska ev. beställa en pad från professional choice i USA. Skulle först köpa den från bonanzawestern.se, men där skulle den gå på 2300 kronor, och enligt mina beräkningar kostar den ca 1500 kr på profchoice.com. Men problemet är att jag inte vet om det är är logiskt att göra det, för jag vet inte vad frakten kommer gå på, och hur man gör över huvudtaget.. :o

Vad tror ni? Kommer det bli billigare att beställa den från USA? Och vad kommer frakten att kosta på ett ungefär? :angel:

$199.95 USD kostar den, och jag bor i Örebro.

Med vänliga hälsningar
/Sara

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med frakt av profchoicepad från USA!

Du ska inte bara betala frakt, du ska betala tull och moms också. Du sparar kanske 200:- men då får du vänta på den och du kan inte reklamera den om det skulle vara något för det blir för dyrt. Nu finns dessa paddar på flera ställen i Sverige och jag skulle rekommendera att titta runt.

om du inte kanner ngn i usa som du kan sanda padden till och de senare sander den till dig lonar det sig inte.

frakt ar valdigt dyrt fran usa, battre att kopa i sverige dar tull och moms ar redan pa priset.. eller kop en biljett och ak till NY och kop en lol. det kan bli nastan lika billigt som att ha den sant fran dar till har..

Om du kan fa samma pad har i sverige ar det det billigaste alternativet..
lycka till

Du räknar på 25 % moms och 3 % tullavgift ( i Svenska kronor ) på padens pris sen får du betala ca 220 kr i Air Mail frakt utöver det , du har då paden hemma inom 5 dagar . :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hanhundar och löptikar
  • Nosework-tråden

Hästrelaterat

Tillbaka