Hjälp med formen!

W

Weathergirl

Hejsan! Jag ska nu köpa ett D-ponny sto antagligen, som jag har ridit i snart två år. Ibland kan jag få henne att gå jättefint i form, men vissa dagar går det inte alls. Jag rider henne på ridskola inför instruktör då. Vad ska jag göra? Tycker ni att jag ska köpa henne i alla fall och isf kanske rida för tränare, och kanske rida mycket med LÖS gummisnodd eller martingal, för hon är väldigt upp med huvudet ibland. Hm, hjälp mig! :confused:
 
Sv: Hjälp med formen!

försök att se till att rida så nu båda trivs för jag vet att om jag spände mig eller något på så sätt så hände samma sak med hästen jobba med sånt du vet hjälper den på att söka sig neråt öka minska volter osv lösgör och se till att också du sitter rätt och gör så det blir så lätt som möjligt för ponnyn.
träna för tränare så du kan försöka se vad sokm behövs
martingal och gummisnodd kan vara en bit på traven men då hittar du ju aldrig riktigt den riktiga känslan

trivs du med ponnyn tycker jag du ska köpa den och fortsätta kämpa på :D
 
Sv: Hjälp med formen!

Tack för hjälpen! :) Jag älskar henne, hon är liksom mitt allt. Nej, jag tänkte inte har snodden för att hon ska gå ner helt, utan bara för att hon inte ska komma upp med huvudet så mycket ibland, haha. :P Aja, imorgon får jag besked från ägaren, hoppashoppas! :)
Har du egen häst?
 
Sv: Hjälp med formen!

Två år på ridskola är inte mycket.
Självklart ska du fortsätta för tränare även om du köper/inte köper. Hur har du det med kunniga föräldrar som hjälper dig?

Jag kan tycka att det är lite tidigt att köpa häst om du inte har kunniga och duktiga föräldrar eller annan hjälp runt omkring dig som kan hjälpa till. Det är stort ansvar att ha häst.
Men det har ingenting med om du får hästen att gå i form eller inte.
 
Sv: Hjälp med formen!

Ja jag har en egen dressyr häst en hannoveranare jag köpt det här året men förra året dog min andra häst och han rädda jag livet på han var jäte krånkllig i ridningen i början eftersom han haft det så dåligt men mot slutet tävlade jag LA dressyr på han så det e bara att jobba :D
kul att kunna hjälpa till :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp