Hjälp med foder!

jassica

Trådstartare
Jag har en 1årig tik, cavalier/pappilon blandnig, och jag tycker att hon är tunn! Jag har testat diverse foder, och igår var jag på lantmännen och köpte "doggy proffesional extra aktiv" har jag för mig det hette, och det skulle vara bra till aktiva och arbetande hundar.

Hon är väldigt aktiv, är med mig när jag rider, följer med och plockar svamp, ja med andra ord rör hon sig väldigt mycket, och därför vill jag ha ett bra foder som tillgodoser hennes behov.

Någon som har tips på ett bra foder? Vad det kostar spelar ingen roll, så in med dyra foder, såsom billiga.

Sv: Hjälp med foder!

Tänk att när jag startade denna tråd tänkte jag på en bukare som brukar rekommendera denna mat, måste varit du!:D

tack för länken, ska in och spana.

Hurdant är fodret, är det väldigt torrt, luktar det något? Det ska nämligen verka lite spännande om damen i fråga ens ska närma sig matskålen.

Har ögat igenom länken, och säger bara det, varför har jag inte sett detta foder innan? Det låter som ett riktigt toppenfoder, och kan man bli kör i ett foder utan att ha sett det?

Nästa gång jag ska inhandla foder, åker detta med! kollade på deras foder för aktiva hundar, tänker testa det! låter bra att det finns i 2kgs säckar.

Vad kostar säckarna?

hej hej!

Min pappis var väldigt sen med att lägga på sig. Hon var tunn länge, fram tills två års ålder ungefär, då började hon lägga på sig mer. Nu är hon tre och i fint hull. Så det kan ju ta olika tid beroende på individ. Men vi har använt Hills (finns för smala hundar men minns inte vad det hette) och Royal Canin som är för kräsna hundar. Vår papillon var superkräsen när hon var liten. Idag funkar det med vanligt doggyfoder, hon håller sig jättefin! Hoppas du hittar något som funkar!

Ja det kanske är jag som alltid rekommenderar standardt. :o Men det är ju för att jag är nöjd med det!

Det luktar, men till och med jag tycker att doften är aptitlig. Mina hundar som fått det har älskat det. Det är inte hypertorrt utan ser lite... saftigare ut än vanligt torrfoder. Dock inte så man störs av det.

Jag vet inte vad 2kg säckarna kostar, jag köper alltid 15kg eftersom jag har hund modell större. Billigaste jag hittat då är 425kr/säck.

Kolla på foderbilen.se, också att rekommendera.

Okej, min mamma föder upp renrasiga pappilons men de brukar inte vara tunna.. men som sagt är ju inviden.

Sen känns det så dumt att låta henne vara med och springa en massa när hon redan är tunn, men tycker hon är tunn oavsett om hon är med och busar, eller om hon bara ligger på soffan.

Jag har en grandis också så jag har tänkt på det, då kan jag lika gärna köpa stor säck. Hon kan också gå på deras aktiva foder, för hon är också väldigt aktiv.

Vad bra att det luktar gott och är ltie saftigt. Vad jobbigt det är med kräsna hundar, en grnadishane jagh ade, var dålig på att äta peridvis, köpte ett foder, som luktade bacon, men inte åt hunden. Efter att ha testat massa foder var jag ganska less och smakade själv på fodret, och det smakade som sånna här varma chips på bion. Så nog borde det vara gott för hundarna..

Får vara glad att min basett hound inte direkt är kräsen- där går allt att äta!

Jag har precis köpt en 2 kg påse Standart plus (eller vad det heter, den lite kraftigare sorten i alla fall). Den gick på 129 kr.

är fodret drygt?

Ja. Eftersom det är så pass bra behöver man inte ge i samma mängder som ett sämre foder.

Jag tycker du ska låta hunden springa ändå om dagarna, motion får ju upp aptiten och en unghund ska härja lite och är av naturen tunn. Se till att det foder hunden får i sig är bra och så länge det inte är ett vandrande benrangel är det bara att ha is i magen. Vid en viss punk brukar de komma över den där kräsenheten för mat och börja äta ordentligt igen. Min cavalier var också kinkig första två åren, sen åt han helt normalt.

Fungerade inte Dogg Proffesional Extra Active? Jag har det till min hund och är supernöjd. Hon har fått fint hull, fin päls och hon tycker dessutom att det är gott. Och hon är ganska kräsen.

hehe, jo. men ska även testa Eukanuba nu iveckan, eller om ajg väntar med det, så det inte blir för mycket för damens mage.

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 532
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 869
Senast: Monifa
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 621
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa har en 13 årig tik som är i behov av en lite bättre säng. hon har mest bara haft tunna hund sängar där hon mer eller mindre ligger...
2
Svar
20
· Visningar
2 182
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025