Hjälp med färg och pälsfråga

Yrja

Trådstartare
Undrar om det går att se om denna kattunge blir lång- eller korthårig? :) Undrar även om det kan stämma att han är bruntabbymaskad eller om ni tror att det är ngn annan färg i masken? Han är 2 veckor på bilderna.

received-10208476584022322.jpg
received-10208476591462508.jpg
received-10208476588822442.jpg

Okej. Är föräldrarna långhåriga/semilånghår eller korthår? Har du koll på det? :)

Supersöt för övrigt!
Tack :) Mamnan är korthårig och pappan vet jag inte. Mormor är långhår/semi (osäker på vilket), hon är delvis ragdoll.

Tack :) Mamnan är korthårig och pappan vet jag inte. Mormor är långhår/semi (osäker på vilket), hon är delvis ragdoll.
Okej. Långhår är ju recessivt, så med andra ord beror det på om pappan bär på långhårsanlag i det här fallet. Det är lite svårt att se pälslängd när de är så små. Vänta några veckor så kommer du säkert se :). Alla kattungar är ju små pälsbollar i den där åldern.

Tack. :) Ja det kanske är svårt att se nu. Ett syskon ser väldigt pälsig ut medan en annan är 100% korthårig. Så vi får väl se vad det blir av denna som är lite mittimellan.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 833
Senast: fixi
·
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 347
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur