Hjälp med en betfor fråga!

Mysaan

Trådstartare
Jag var i väg i dag för att fylla på betforen som håller på att ta slut. Då visade det sig att de hade ingen pelleterad kvar som mina hästar brukar få utan bara strimlad. Så kan jag ge lika mycket i torrmätt elelr blir det helt fel?

Nu får de 3 dl torrmätt pellets men hur mycket ska jag ge av det strimlade?

Sv: Hjälp med en betfor fråga!

De har samma näringsinnehåll per kg, så om du väger ska du ge samma vikt som du brukar.

När du mäter upp volymen får du däremot lägga till en hel del, eftersom den strimlade är mycket lättare än den pelleterade.

Strimlad betfor väger ca 25-30 g/dl. Jämför det med den pelleterade så ser du hur mycket större volym du måste ge.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård