hjälp med dc++?!

P

pangcake

hallå alla bukare. jag måste bara vända mig någonstans o fråga om det finns någon vänlig varelse som vill hjälpa mig lite?! :D
har laddat ner dc++ nu efter att ha luskat ut att en kompis laddar ner filmer därifrån... men jag vet inte riktigt hur allt fungerar alltså :confused: jag har fått till med att lägga upp några mappar för sharing o så, o kopplat mig till en hub. och sen, that´s it? har försökt o söka på några saker, men inget dyker upp! :cry: ska man koppla upp sig till alla hubbar för o hitta det man söker? o hur vet man vilka hubbar som är "bra", som har mycket att dela ut? :crazy: jag är väl ovanligt dum ibland ja.. :smirk:

sen en fråga till, kan man inte råka ut för virus o massa sånt nu när IP-adresserna visas? lr är det inget farligt? kan INGET om sånt där.. o hur funkar det när man har brandvägg, kan den stoppa, o hur gör man då, utan att få massa skit på datorn..? :( :confused:
 
Sv: hjälp med dc++?!

Prova att gå in på file --> settings --> connection settings och ändra till 'passive' om den inte redan står på det.
Koppla upp dig till flera hubbar istället för bara en, du kommer hitta mycket mer då eftersom det blir fler användare. Jag brukar söka på hubbar och sen försöka komma in på så många som möjligt (är inne på 6 st nu). Brukar söka på typ "sweden" eller så.
Kan inte hjälpa dig med så mycket mer, är inte insatt alls, brukar alltid fråga brorsan om hjälp :p
 
Sv: hjälp med dc++?!

Om du är i active mode så måste du kolla att ip-adressen som du har fyllt i är den ip-adress dom din dator har. Det kan du kolla genom att skriva +myip i något av fönstrena i DC++. Annars kan du ju testa med passive mode, men då kan man endast söka på andra som också är i passive mode. Vad dessa två lägen innebär egentligen har jag ingen koll på.
Angående att din ip-adress visas så gör den det så fort du kopplar upp dig mot internet, så att det skulle vara ökad risk för att någon skulle försöka attackera dig kan jag inte förstå. En brandvägg kan stoppa någon som försöker ta sig in, om personen inte är så skicklig att han/hon kan ta sig runt den.
 
Sv: hjälp med dc++?!

Tack ska ladda ner ikväll återkommer om jag inte klarar det!!
 

Liknande trådar

E
Träning Jag var dum jag vet, som lärde min B-ponny stegra på kommando. Började med att han blev rädd för saker som låg på gården, reste sig...
Svar
19
· Visningar
4 047
Senast: Vita_N_6520
·
Hästmänniskan Hm detta kommer nog bli långt tyvärr, hoppas någon orkar läsa och har något råd! Har pluggat ett par år och samtidigt haft häst...
Svar
16
· Visningar
1 597
Senast: anna__panna
·
L
Träning I går åkte jag av, igen. Två veckor sedan sist, det var oxå en söndag.. Iaf var vi ute i går o red. Jag har en varmblodsvalack på...
Svar
16
· Visningar
1 302
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp