Hjälp med bildgrejs..

H

H0N3Y

Ja, ehh..

Sett att en del har gjort en cool grej med bilder..

(kaass o förklara)

Typ en bild på en tjej. så har dom tagit bort bakrunden
så den blir vit, hur gör man de ??

Lika så byta bakrunden mot tex..ett hav..??

Jag har photoshop. Ngn som kan lära mej!?!?!?
 
Sv: Hjälp med bildgrejs..

Det du tänker på kallas att frilägga en bild. Det kan man göra på olika vis. Jag brukar använda "lasso-tool". Det är ett verktyg som ser ut som ett litet lasso. Man kan välja olika alternativ på lassot, och jag brukar använda "polygonal lasso".
Då klickar man sig runt bilden som man vill frilägga. Vill man ha lite "luddiga" kanter så ökar man på "feather". Jag tycker att det oftast blir snyggast om man har lite ludd, kanske 4-5 pixlar.

När man klickat sig runt hela motivet så har man gjort en markering (selection). Nu kan man antingen välja att kopiera markeringen (Edit > Copy) och sedan klistra in på valfri bakgrund (Edit > Paste), tex en bild på ett hav eller likn.

Eller så kan man välja Selection > Inverse. Då blir allt runtomkring motivet markerat, och om man då klickat på delete så försvinner det, och den valda bakgrundsfärgen kommer upp (se till att välja den du vill ha innan du klickar på delete).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 125
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 991
Senast: JennyLz
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 930
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp