Hjälp med att trårarna ska rinna...

F

Falskhet_

Har två foxterrier hundar. Två hanar. Pappan och sonen. Nu har pappan varit kastrerad i ett halvår och han har blivit oerhört aggressiv. Rökt ihop 3 gr på fyra dagar. Ganska allvarligt. Ikväll var droppen då de rök ihop igen när de var ute och nu är "lillen" sönderbiten på bakbenen. Mamma funderar på att avliva Manne då som är pappan.

Jag vill gråta. Kan inte gråta. Har inte gråtit sen vi avlivade vår förra hund typ 4 årsen. Det är så svårt. Vill bara allt ska komma ut. Sån barriär och jag vill bara gråta. Va fan kan jag inte gråta för :(
Vad kan man ha för tips för att tårarna ska rinna. Vill bara få ut alla frustration genom tårar :( Orkar inte hålla inne allt. Det har hänt så mycket och jag kan inte visa känslorna.

Sv: Hjälp med att trårarna ska rinna...

Jag vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med ?

Att gråta ? Då ligger nog tråden lite galet

Att försöka få hundarna att fungera?

Skickar en kram iaf.

Vad kan man göra för att tårarna ska rinna lättare. Få lätta på trycket lite.

blev den så agressiv pga kastreringen?

Hur gamla är hundarna? Har Manne varit aggressiv tidigare? Tidigare hanhundsaggressivitet? Vad har utlöst att de "flugit ihop"?

Manne- 7 eller 8 år. Andie 1 år. De senaste gångerna har det varit för manne har varit så mat agressiv. Andie har matstrejkat och manne har anfallt honom när han stått vid matskålen tror jag. inte varit med när d e hänt. senaste gången så handalde det om ett papper de hittade ute. Han är kastrerad och efter det så har han blivit agressivare än han var innna. Innan kunde han morra till ibland vid någon situation men nu har det blivit värre.

Nu har jag ju inte heller sett hundarna tillsammans men 1 år och 7-8 år: Du har en hund som just nu är inne i en kaxig period och "precis" blivit könsmogen. Även om det är den äldre hanen som går på kan det mycket väl vara så att den lille utmanar- han vill upp och förbi den äldre hunden. För mig signalerar det att de bråkar om rang.

Det är inte säkert att det är matvägran från den lille. Jag hoppas att de har var sin matskål och var sin ätplats. Tror tusan att de blir ovänner annars. OM de inte har var sin skål och plats börja där. Det kanske tom behövs att de äter i var sitt rum för att slippa vakta respektive att den lille ska våga och få ro att äta.

Det gäller för er att vara steget före och stoppa dem redan på signalen om att de vill bråka. Det syns när det drar ihop sig. Hållning, ansiktsuttryck, svansföring mm. Det är ni som bestämmer inte de. Jag tycker inte att det finns anlednign att ta bort någon hund men väl anledning att lösa problemen. Har dina föräldrar inte vanan att hantera två hanar som dessutom blivit osams - tag hjälp av en instruktör. Sådana hittar man på brukshundklubbarna t ex.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 624
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 924
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 831
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 462
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka