Hjälp med att köpa selar.

Skyman

Trådstartare
Jag och min kompis har fått till uppgift att leta selar att köpa till två av skolans körhästar. Hästarna av den lite mindre och grövre typen (haflinger).

Det bör vara någon typ av bröstsele, av fin/bra och hållbar kvalité.

Har ni något tips på var man kan hitta/leta? Eller kanske om ni har någon bra som ni rekomenderar?
Har tittat lite på tärnsjö å så men bör ha flera förslag. :)

// Maria

Sv: Hjälp med att köpa selar.

Hejsan! Tack för svaret :)

Jag vet inte vilken vagn selarna skall användast till då det är ett par andra som valt ut vagnar men det är väl någon lättare typ av träningsvagn, två hjulig skulle jag tro.

// Maria

Sv: Hjälp med att köpa selar.

Det första som slår mig är att skolan istället borde kontakta en kunnig kusk själva, då ni inte har den kunskapen själva. Vad är det för sorts skola som har haflingers?

kontakta selar.se
equilex.se
driveout.se
tärnsjö
för mer info, sen får ni gärna kontakta en körtränare, för det måste ni ju ha om någon ska lära ut körning på hästarna??

sådan hittar ni på Kuskringen.nu

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 861
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 654
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka