Hjälp med anpassning av skygglappar

prunella

Trådstartare
Okey, nu då så har jag fått hem min holländska pålle, har nu ridit honom i ca tre veckor och det börjar bli dags att prova körningen, men så var det då det här med skygglappar, jag har ju aldrig kört med dessa och vet på så vis inte helt säkert hur de skall anpassas i höjd och så, skulle ni kunniga vilja vara så vänliga o hjälpa mig med detta, kanske har ni någon bra bild där man kan se lite hur det skall sitta för att vara bekvämt och bra för pållen.
Tack på förhand

Sv: Hjälp med anpassning av skygglappar

Har int skygglappar så jag kan int hjälpa dig,kompis. :banana:

piff_puff2 ...det var väl originellt. :)

Skygglapparna ska/kan sitta 2/3 ovanför ögats nedersta "kant". Och givetvis ut från ögat så att hästen kan blinka obehindrat och inte riskerar få den i ögat. Du har väl skygglappar med ståltråd i så du kan böja dem hur man behöver. De ska även vara skålade.

Vad var det nu för holländsk häst? Har den tävlat körning i holland eller var den bara inkörd där?

/jenny

jo men så blev piff_puff2 banned snabbt med...

Hästen är en Frieserhäst som är inkörd i Holland, och enbart körd med skygglappar, så jag vill nog börja så..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 136
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar