K
kbr
Hej Min häst har under en stor del av sitt liv haft sadlar som inte har passat och jag har läst om många med liknande problem. Men deras hästar beter sig inte som min. Har för tillfället ingen sadel men kommer att få en den här veckan en Star-trekk comfort och hoppas att detta kommer att fungera annars blir jag galen.:smirk:
Ikväll tog jag ut henne ur stallet hon gick helt vanligt som vilken häst som hälst med frambenen. Satte på henne en tömkörningsgjord utan någon som helst bom i och väldigt lös spänd. Skulle sedan gå med henne då hon går i kors med frambenen säker en och en halv hov över en andra hoven ser jätteroligt ut och så går hon. Jobbade lite med henne med lina för att få henne att tänka på annat och när jag sedan ber henne komma till mig så går hon ett steg normalt och sedan ikors.
Detta verkar bara vara en dumhet men hur ska jag bli av med det.
Snälla behöver värkligen hjälp. Ingen som har en häst som har reagerat liknande.
Finns det någon möjlighet att hon kan sluta med detta?
Ikväll tog jag ut henne ur stallet hon gick helt vanligt som vilken häst som hälst med frambenen. Satte på henne en tömkörningsgjord utan någon som helst bom i och väldigt lös spänd. Skulle sedan gå med henne då hon går i kors med frambenen säker en och en halv hov över en andra hoven ser jätteroligt ut och så går hon. Jobbade lite med henne med lina för att få henne att tänka på annat och när jag sedan ber henne komma till mig så går hon ett steg normalt och sedan ikors.
Detta verkar bara vara en dumhet men hur ska jag bli av med det.
Snälla behöver värkligen hjälp. Ingen som har en häst som har reagerat liknande.
Finns det någon möjlighet att hon kan sluta med detta?