Hjälp, klo klippning!

asaria

Trådstartare
Jag har haft min kanin utlånad ett tag. såg nyligen att dom inte klippte klona på honom.
Sa då åt dom att dom måste klippa ner klorna.
Nu när jag var där så gjorde dom det, klippte då den ena klon inte alls kort, men endå började det blöda :confused:.
Jag har inge minne av att han det börjat blöda då man klippte den, för den är fortfarande ganska lång :S

Men vad ska man göra nu, nu har stackarn en blödade klo, eller det har slutat blöda. Är det bara vänta och låta den växa ut igen ? :confused:
Tacksam för svar

Sv: Hjälp, klo klippning!

det dom gjorde var ju att klippa i pulpan. och ju längre klon är - detso längre ut är pulpan. (klipper man i pulpan börjar det blöda)

har det slutat att blöda så skulle jag bara det låta det vara.

Aha. okej.. Tack
Jo, jag gissade på att dom hade klippt i pulpan. men blev så chockad då klon inte ens va kort.
Men om pulpan nu blivit längre (då han haft för långa klor) då går det inte att klippa ner klorna hyfsat kort längre?

jodå.
om ni håller efter klorna nu (och klipper så långt ner som det går, utan att klippa i pulpan) så kommer pulpan att "åka ner".

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 292
Senast: Mkb
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·
Hundhälsa När Bruce var liten valp började vi ha klosaxen närvarande ofta. Vi klippte någon klo om dagen. Det gick utmärkt till en början men när...
2
Svar
23
· Visningar
4 380
Senast: paradiset
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar