kingkong
Trådstartare
Rädslan har kommit lite smygande. För några veckor sedan när jag ledde en unghäst till hagen slet denna sig och sprang över mig, så som jag såg det sedan så jagade denne mig och jag vart livrädd, den stod ju å fäktade med frambenen i luften, gömde mig i stallet och lät en annan ta över . Jag gjorde inget konstigt med hästen alls, den blev liksom inte rädd för något heller fick en knäpp bara-antar jag. Nu vågar jag inte knappt gå nära nån annan häst än min egen. ta tex idag skulle hämta in en gammal goding från hagen, han la öronen bakåt lite å ville inte gå framåt- inget konstigt med det,men, då kommer minnet av unghästen fram å jag blir rädd, knäpper loss hästen å går in i stallet på darriga ben Hur gör man för att övervinna sin rädsla nu då Om b- ponnyn i stallet viftar lite på svansen när man går på säkert avstånd bakom får jag för mig att hon kommer att sparka om jag inte flyttar mig. HJÄLP jag överför ju mina negativa energier till alla hästar jag kommer nära, dom känner ju att jag blir osäker. OBS JAg var inte osäker när jag ledde den där unghästen- förrän den slet sig förstås