Hjälp jag håller på att bli headhuntad....

Nu är det klart. Jag kommer börja där 1 feb. Jag har inte skrivit på papperna än dock, hoppas få göra det inom någon vecka.
Jag känner mig så sjukt genomrutten just nu, jag har inte berättat någonting för min nuvarande arbetsgivare än och jag har svårt att se min chef i ögonen... :(
Jag har dock nämnt det för några av mina kollegor och det enda jag vill är att säga upp mig nu...
Hade ni vågat säga upp er innan ni skrev på för det nya?
Skriv på först! Och gör det så snart det går så inte nyheten når chefen innan du hunnit berätta det själv :)
 
Kanske lite dumt att berätta för kollegor, man vet aldrig vad som kommer fram till chefen. Var i liknande situation som dig men jag hade skrivit på redan men min chef var på semester. Även om jag hade kollegor som även är mycket goda vänner sa jag ingenting. Ville berätta för chefen först och det var det första jag gjorde när han kom tillbaka.

Men nej. Hade aldrig sagt upp mig utan att skriva på först.
 
Kanske lite dumt att berätta för kollegor, man vet aldrig vad som kommer fram till chefen. Var i liknande situation som dig men jag hade skrivit på redan men min chef var på semester. Även om jag hade kollegor som även är mycket goda vänner sa jag ingenting. Ville berätta för chefen först och det var det första jag gjorde när han kom tillbaka.

Men nej. Hade aldrig sagt upp mig utan att skriva på först.

Jag inser nu i efterhand att det inte var så smart av mig att berätta för mina kollegor. Får bara hoppas att det inte kommer fram till chefen innan jag berättar det själv och att det kommer ske nu i veckan..
 
Jag hade en kollega som sa upp sig med nytt jobb som var i stort sett klart. Det var bara underskriften kvar.

Sedan sket det sig med det nya jobbet av olika anledningar och uppsägningen stod fast. Företaget vägrade låta henne vara kvar.

Så där stod hon - utan jobb.
 
Imorgon skriver jag på mitt nya anställningsavtal.
Jag har tänkt säga upp mig på måndag, men jag träffar inte min chef förrän tisdag. Gäller ändå det datumet jag skriver på eller gäller det först när chefen signerat?
 
Imorgon skriver jag på mitt nya anställningsavtal.
Jag har tänkt säga upp mig på måndag, men jag träffar inte min chef förrän tisdag. Gäller ändå det datumet jag skriver på eller gäller det först när chefen signerat?
Ditt datum gäller. Skicka ett mail till chefen det datumet du vill säga upp dig och skriv att du kompletterar med en skriftlig uppsägning när chefen är tillbaka, eller lämna uppsägningen direkt till personalavdelningen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 740
Senast: Mois
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp