Hjälp, hur gör jag med tyglarna??

B

benjamin

Har införskaffat mig sådana där tyglar utan vanligt spänne men med en metall ögla. Väldigt snygga när andra har de på sina träns men hur sätter man på dem så det blir rätt? Har jag satt fast dem rätt? :crazy: [bild]G:\DCIM\100MLT20\PICT0117.JPG[/bild]

Du kan inte länka till en bild på din egen hårddisk. Försök att lägga ut bilden på en hemsida istället!

Metallögla? Är det en sån som typ är lite fyrkantig och har en pigg i mitten? Och så har tygeln två små hål till piggen?
(bra förklarat va?) :o

Det är nog bara att sätta fast dom som en "loop" runt bettringen :).

Såhär ska det sitta om det är looptyglar du menar bild
Du trär alltså metallöglan "utifrån och in" , men självklart måste du öppna spännet och dela på tyglarna så du kan trä igenom änden genom öglan.

Tack! :idea: Det var precis så som jag satt fast dem men jag tyckte att bettet vred sig för att tyglarna riktades framåt. Extra tack för bilden. :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj