Hjälp! Hundarna parade sej!

verrdogan

Trådstartare
Va ska jag göra? kom på dom i akten och kunde inte bryta detta för dom satt redan ihop. Va ska jag göra. Tiken är inte min utan ja passar henne bara å ägaren trodde inte att de skull va nå problem då hon inte skulle löpa längre. Tji fick vi!

Snälla hjälp! Inga påhopp snälla. fick de på ett annat diskutionsforum där dom trodde ja ljög ihop allt.
 
Sv: Hjälp! Hundarna parade sej!

Du får nog tala om för ägaren som det är. Och sen att säga att ägaren kan ge en abortspruta om det inte ska bli valpar.
 
Sv: Hjälp! Hundarna parade sej!

Har tikägaren lämnat hunden till dig när hon visste att tiken löpte/löpt så är det väl hennes eget ansvar.... Du kan inte göra mycket mer än talla om vad som hänt.
 
Sv: Hjälp! Hundarna parade sej!

Ge tiken en abortspruta så fort det går.

Även om tikägaren trodde att löpet var slut, så har du som hundvakt och hanhundsägare ändock ett visst ansvar.

Ni kan ju dela på kostnaden för sprutan.
 
Sv: Hjälp! Hundarna parade sej!

Jag har redan erbjudit mej att betala sprutorna. Ägaren tyckte bara att de hela va komiskt när ja pratade med henne för ja va helt hysterisk
 
Sv: Hjälp! Hundarna parade sej!

vet så hur det känns :p
fast då va ju båda hundarna mina så jag hade ingen som jag kunde dela kostnaderna med :crazy: hehe men hoppas det fixar sig :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 581
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 731
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 086
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp