Hjälp, hon har så ont!

H

Hiwiie

Sedan någon dag tillbaka verkar min katt ömma VÄLDIGT mycket. Hon skriker (agressiva, långa illskrik) när man bär henne eller tar på vissa ställen på kroppen. Det verkar ligga runt revbenen, buken, innerlåren däromkring, svårt att säga. Men tar man runt där blir det ett himla liv. I övrigt verkar hon må bra. Äter och dricker, är ute i stallet om dagarna och springer och busar med de andra katterna. På morgonen har hon som vanligt bråttom ut. Hon går normalt och man märker inget på henne när man inte bär henne eller tar där hon ömmar.

Hon hade gaser i magen för någon dag sedan, har hon aldrig haft innan. Luktade inte så värst trevligt, men vi tänkte att hon hade väl ätit en gammal fågel eller ngt. Hon har spytt några gånger, men det händer annars med. Hon har en tendens till att äta hela sorkar etc.

Hon är inte avmaskad ännu, ska göra det idag. Kan det bero på mask? :confused:

Någon som haft liknande problem? Vet vad det kan vara?

Sv: Hjälp, hon har så ont!

Man uppsöker en veterinär på en gång så de hittar felet och kan ge smärtstillande!

Nej har ingen aning, men om hon haft ont i flera dagar kanske det är bra och uppsöka vet så att man får ett konkret svar på vad det kan vara osv.

Hoppas det ordnar sig (:

Min lillasyster på 13 år har vart ensam hemma ett par dagar då vi vart och lämnat en häst så vi fick se det själva först den 29:e, då jag skrev inlägget. Nästa dag uppsökte vi vet och hon har slagit i sin svans. Ingen fara alltså. Inget smärtstillande eller ngt, det skulle läka ut av sig självt och vi ska bara försöka undvika att bära henne. Det är främst då hon har gjort dessa illtjut..

Känns skönt att det ordnat sig.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·
Katthälsa Hjälp! Min ena kissemiss blev sjuk för en vecka sedan. Han spydde plötsligt en kväll och har sedan dess varit rejält illamående och...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 522
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 197
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud