HJÄLP! Hög gaffelbandsskada!

Sofiaarneson

Trådstartare
Hej. Jag var idag på kliniken med min 11 åriga valack. Då veterinären i mitt stall hade tittat på honom så sa han att det var hans båda bak kotor som spökade och att vi borde åka till kliniken med honom. Vi åkte in till kliniken och gjorde det vanliga (böjprov, bedövning och longering) vi tog även några röntgenbilder på honom och benet ser bra ut. Det visade sig att det inte var någon kota som spökade utan att han har fått problem med sitt ena gaffelband, problemen sitter långt upp i gaffelbandet och detta skulle vara aningens jobbigare än en vanlig gaffelbandsskada, då vi kommer närmre nervsystemet i benet och att hästen väger 700-800 kg gjorde det inte helt enkelt heller, men både jag och veterinären vill försöka.:cry::confused:

Jag är helt oerfaren gällande gaffelbandsskador, jag har aldrig varit med om det överhuvudtaget, så därför skriver jag här nu och undrar om någon har varit med om en gaffelbandsskada högt upp i gaffelbandet? Har ni några tips, någon metod? alla tips är värda att höra. Då jag verkligen älskar min häst och är beredd på att försöka göra allt för att han ska bli bra!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 614
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 800
Senast: AbCdE
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 191
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat