hjälp hjälp

P

Pamme_Jaspin

jag behöver en ny sadel för den jag har nu passar inte min pålle längre.

vilken sadel är bra?
märken?

jag har tittat på en sadel som jag tycker låter bra (maxam allround fish)någon som har denna eller provat ??
vill veta hur den är och om den är skön att rida med?

har ingen sadel att rida i nu
väldigt tacksam för svar

Maxam :crazy:, vet jag inte. Du borde satsa på något med kvalité, typ Wintec eller Stübben. Finns att få tag i BRA begagnade. :)

Jag tycker att du ska ta ut en sadelutprovare som jag passa ut en sadel som passar både din häst och dig.

jag har tittat på några men de är så att min pålle har inte specielt mycke muskler för tillfället

de finns en som gör de med då får vi åka ditt och prova men han har inte mycket muskler pga att han har varit skadad och har gått på bete så ben kommer ju inte att passa honom sen när han väl har musklat upp sig eller??

Maxam är bra sadlar. Säkerligen i samma klass som Griffin för hästen, aningen sämre för ryttaren kanske.

jag har ju maxam nu som inte passar och jag tycker att den va bra både för mig och hästen men den jag har tänkt kan man anpassa sadlen på några sekunder

den finns på h--ks men de är ju frågan om man ska sattsa på den

Liknande trådar

Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 272
Senast: Tossa90
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 070
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka