Hjälp! Hästen fastnar i tråden

n4d1a

Trådstartare
Jag har för några veckor sen flyttat min 3 åring till ett nytt stall. Först så gick hon i en ensam hage och allt gick jättebra, men efter ett tag började hästen bredvid att bryta sig in i hennes hage. Så jag lät dom stå tillsammans, efter ett tag började den andra hästen spraka min häst(har sparkat henne riktigt hårt ett par gånger och jag är rädd för att hon ska få en skada) och äter upp hennes hö(det är mycket näring i vårt hö och den andra hästen är fång känslig, så hon får inte äta det).
Idag släppte jag tillbaka min häst i den andra hagen, ensam, och när jag hade åkt hem så försökte den andra hästen att bryta sig in, och fastnade då i tråden och kom inte loss.
Är det nån som vet hur jag ska lösa problemet?:confused:

Sv: Hjälp! Hästen fastnar i tråden

Inte för att vara tyken men är det ditt problem? Inte den andra hästägarens? Eller stallägarens? För tydligen är staketen inte tillräckliga.

/b

Jo du har nog rätt.
Dom söker ny stallplats nu har jag sett.

Det kan vara problem med staket och el som funkar som det ska på vintern. Det bästa är ju om det går på nåt sätt att se till att det finns tillräckligt med el.

Jag förstod inte riktigt ifall det var så att den andra hästen tog sig in i dins hästs hage och då åt upp din hästs hö eller om det var så att dom gick tillsammans och den då åt upp din hästs hö. Om det är så, så kan jag ju säga att så länge dom går tillsammans så är det så gott som omöjligt att dom ska ha sitt eget hö och inte äta från den andras,

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 988
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 628
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 466
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 929
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka