L
litenmama
Jag har fått hem hästen som jag ska ha på foder.Problemet nu är att han nu inte låter mig komma nära får knappt byta täcken eller borsta honom för då backar han,varför?in/ut från hagen är inga problem.Är det någon som kan komma med råd?Ehh va nog lite otydlig,han backar ifrån mig då leder jag honom tillbaka till samma ställe som vi stod och fortsätter men så backar han ifrån mig igenFörsöker att inte tvinga mig på honom,det verkar som om han inte alls har accepterat mig utan vill komma bort från mig.När jag ignorerar honom så blir han intresserad och kommer fram till mig och nosar när jag sen vänder mig om backar han....
Har aldrig stött på detta förut och är alldeles konfunderadHan är Ranghög och sprudlande glad i hagen!Han tycker om när jag springer brevid han och jag leker och fintar honom och han blir uppspelt hoppar rakt upp med ryggen i en båge,springer i full bavur till hagen slut med ett tvärnit för att sedan sparka rakt ut och byta håll .
Han kommer glatt fram till mig i hagen och han följer gärna med ut.
Hans förra ägare hade inte tid för honom,de hanterade han inte så mycket.Han har varit på många ställen tidigare,så jag vet inte säkert vad han har varit med om.Men tiden har jag så det är väl bara att kämpa vidare.De säger också att han är en enmanshäst.
Har postat denna tråd lite överallt men vill fortfarande ha verkliga råd
Har aldrig stött på detta förut och är alldeles konfunderadHan är Ranghög och sprudlande glad i hagen!Han tycker om när jag springer brevid han och jag leker och fintar honom och han blir uppspelt hoppar rakt upp med ryggen i en båge,springer i full bavur till hagen slut med ett tvärnit för att sedan sparka rakt ut och byta håll .
Han kommer glatt fram till mig i hagen och han följer gärna med ut.
Hans förra ägare hade inte tid för honom,de hanterade han inte så mycket.Han har varit på många ställen tidigare,så jag vet inte säkert vad han har varit med om.Men tiden har jag så det är väl bara att kämpa vidare.De säger också att han är en enmanshäst.
Har postat denna tråd lite överallt men vill fortfarande ha verkliga råd