hjälp fort :)

E

Essepesse

vilken ordning brukar man rida de olika grenarna på 1 dags ft? och kör man tex dressyr o hoppning samtidigt (fast på olika banor såklart:p) så man bara behöver byta sadel o så o sen starta nästa?

vad brukar det kosta att ta ft kort??

Sv: hjälp fort :)

På 1 dagars ftl rider du först dressyren. Samtidigt pågår hoppningen på annan bana. Efter du ridit din dressyr har du 30 min på dig att genomföra ditt hopprov. Alltså ska du hinna byta sadel, sätta på skydd och hoppa fram mm på denna halvtimmen. (Du måste ha anmält dig till ringmastern vid hoppbanan inom 30 min)

Sen på dom flesta tävlingarna börjar terrängen på eftermiddagen när dressyr och hopp är avklarat.

Kan inte svara på vad det kostar att ta ft-kort, är så längesen jag gjorde det och det gjorde jag på ett läger.... För ft-kort del 2 betalade jag nog bara en normal terräng träning, 200:-.

Sv: hjälp fort :)

vilken ordning brukar man rida de olika grenarna på 1 dags ft? och kör man tex dressyr o hoppning samtidigt (fast på olika banor såklart:p) så man bara behöver byta sadel o så o sen starta nästa?

vad brukar det kosta att ta ft kort??

Jag betalade 50 spänn för teroin, och sen 150 för träningen = 200.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: tanten
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2