Hjälp FORT!

Madeleen

Trådstartare
:bump: Jag ska flytta med min häst ner till Skåne & ska skicka henne med en lastbil. Är det nån som vet nått bra företag som åker mellan Sandviken (Gävle) & Eslöv för ett rimligt pris.?? Tacksam för alla svar!!:bow: :bow:

Sv: Hjälp FORT!

knapplån* ska skicka mina hästar med lastbil mellan gävle och halmstad* sto m föl är det . men torgny säger att vi MÅSTE åka till travbanan för att skicka ivög hästarna och prboblemet är u oxå att dem ska ner till ett stall i harplinge 2 mil uatnför halmstad.ngn som evt ngt företag som kör?

Det bästa råd jag kan ge dig är att köpa tidningen Ridsport - så gott som alla transportörer annonserar där. Det är bara att ringa runt och fråga.

Mitt ena sto bodde strax utanför Åre, men förra ägaren körde henne till Östersund (travbanan) där transportbilen utgick ifrån. De lastade måndag morgon, körde via Stockholm där hästarna övernattade i ett stall, och anlände till oss på Hallandsåsen tisdag kväll. Hästen levererades vid stallet.

Immer

ja skickade min nya häst mellan kalmar och söderhamn här om veckan och det gick bra. De sannade också och övernattade i Sthlm för att det inte skulle bli så lång resa... Företaget hette G*ran J*cobssons..

Gå in på Hästnet.se så kan du där söka vidare på hästtransporttörer. Finns många olika att välja på. Vi har haft Göran Jakobsson som det stod om innan och de funkade jättebra. Ring och hör dig för.
Lycka till:)

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
268
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar