Hjälp, foderproblem!!

lillbeka

Trådstartare
jag köpte idag "Mineraler på burk", trodde jag.

I den vanliga stessen innan butiken stänger den dumma tiden 16.00 så grabbade jag tag i den vanliga mineralhinken åt min häst, förutom att det var 8 kg istället för att bara vara 1 kg idag, :idea: skönt tänker man och slänger upp hinken på disken och betalar.

När jag kom hem och öppnat hinken såg jag att det inte var det vanliga som jag brukar handla, utan när jag läser texten på hinken så ser jag att det är E-vitamin men selen och smart man är så kollar man användnings området, och vilken mängd man ska ha. allt verkade vettigt till jag kom till texten där det stod att hästen kan få Selenförgiftning av för stor mängd :cry: det vill man dock inte ska hända

Rekomendarad användning för vuxen häst är 40-50 ml, men min häst är i vila. Kan 15 ml vara lagom?
det var bra för muskler och att behålla fettet som min häst är lite dålig på att behålla i kroppen.

tacksam för svar

Sv: Hjälp, foderproblem!!

Men det var ju mineraler du skulle ha, inte spårämne. Så varför överhuvudtaget överväga att ge ? Eller menar du att: mineralerna hade selen och e vitamin tillsatta ??

Sv: Hjälp, foderproblem!!

dum som man är så trodde jag att det var samma gamla vitamin hink och hinken är öppnad, öpptäckte att det var fel foder pga den söta lukten som kom ifrån hinken men hästen har inte fått ngt ännu..

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 640
Senast: lady_vip
·
Western jag köpte idag "Mineraler på burk", trodde jag. I den vanliga stessen innan butiken stänger den dumma tiden 16.00 så grabbade jag tag...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka