HJÄLP! ensam get behöver ett hem med vänner!

B

BenjaminStar

Hej,
vi sitter i en situation här..
I morse hittade vi våran ena Afrikanska Dvärgget vid namn Benjamin död av okänd anledning..
Hans bästa vän Justus på två år (också Afrikansk Dvärgget) finns kvar, ensam. Han är väldigt social och barnvänlig och är i stort behov av att få ansluta till en ny flock/likasinnad kompis.
Han har aldrig varit ensam, så nu är han som klister och går runt och skriker när man lämnar honom ensam.

Vi bor på en stor gård, de har alltid fått springa lösa under dagtid men sover i sin inhägnad på nätterna. Så det är väldigt viktigt för oss, att han har en stor yta att röra sig på.

Vi har gjort i ordning hans hus och inhägnad, men det är inte tillräckligt. Han behöver vara med sina egna. Han behöver kompisar.

Så om ni vet någon, har tips, eller om ni själva har möjlighet att hjälpa till så hör av er.

Tack på förhand,
Erika & Carolina.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Nu behöver jag verkligen er hjälp. Gossen går på särskola, åk 3. Har ganska grav ADHD och utvecklingsstörning. Vi har kontakter hit...
Svar
6
· Visningar
1 831
Senast: Girasol
·
Övr. Hund Hej. I en längre period har jag nu blivit alltmer hundsjuk. Har väl läst så mycket det bara går, lånat massa böcker från biblioteket...
Svar
10
· Visningar
1 955
Senast: sonjaa
·
G
Träning Behöver lite hjälp med min lilla pålle! Har en 13 årig vallack som jag har haft sedan han var tre. Under stor del av sitt liv har han...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Zaskia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama