HJÄLP!! En viktig fråga!!

L

loizzanne

När ni tagit ut veterinären för att vaccinera, vad har du då kostat?
(Skriv gärna in kostnad för medicin, timmarvode, resa m.m )

Naturligtvis beror det på var man bor och om det är distriktets veterinär som kommer.

Det här är en MYCKET viktig sak, så alla ni som svarar vill jag skriver seriösa svar!!

Sv: HJÄLP!! En viktig fråga!!

Hej jag har bara en spesad räkning på 2 hästar men den ser ut så här

Equlius pro t vet 260:-
vaccintygsifyllning 44.60:-
resa 56:- (ca 3mil t o r)
stationsavgift 70:-
inställelse 223:-
moms 163.40:-
summa 817.00:-

men som sagt det är vaccin för 2 hästar så för en häst hade det gått på 626:- för resa, station och inställelse är ju detsamma

MVH LINDA

Det har kostat väldigt olika för olika vetrinärer men för sama spruta :smirk:

Har kostat mellan 500 - 900 -

har använt mig av distriktsvetrinärerna.

ca 700 kr/häst(några kronor dyrare) med allt inräknat, en vaccinering+ resa.Hutlöst men vad gör man? :smirk:

TACK för alla snälla svar!! :)

har en kompis som lastar sin häst till vet. för att vacc. då kostar det 400:-, jag ger 500:- då han kör ut (1,5mil enkel resa)

Eftersom 2 andra hästar skulle vaccineras, så passade jag också på. Det här var resultatet: :eek:

Inställelsearvode: 100
Stationsavgift: 80
Behandlingsarvode: 70
Medicin: 102
Nettobelopp: 352
Momsbelopp: 88
Total kostnad: 440
(Hade jag betalat kontant isf faktura så hade jag betalat 340:- enl vet)

Orimligt dyrt för en vet som iaf passerade här och dessutom la på reseersättning på den andra räkningen (bor 5 min härifrån och var på väg hem!). :mad: Dessutom anar jag att han tog full reseersättning från de som var längre bort!

OBS: De andra 2 fick en räkning på 900:-... Totalt var medicinkostnaden 306:- för alla 3, resten div avgifter, dvs 1,034:- var div avgifter och arvoden och vet var klar på 15 minuter! HUTLÖST!

Senast ändrad:

När jag tog min häst till klinik härom veckan passade jag på att vaccinera henne också. Fick fakturan igår, och då hade sprutan gått på 290:-.

inflensa + stelkramp 300kr/häst

Vår vet.specieficerar inte det kostar 350:- per häst rakt av.

Här kostar det 350 om man åker in till atg-kliniken, det ska jag göra i februari.

Samtliga kostnader för att få ut vet brukar hos oss bli ca 500:- inkl resa, inställelse och allt vad det är. Sen tillkommer själva vaccinationskostnaden.

Så vaccinerar vi en pålle blir det dyrt och tar vi alla 7 hästarna på en gång blir ju kostnaden per häst betydligt rimligare.

JAg vaccinerar min mot boutalism, och det har kostat olika varje gång beroende på vilken vet. jag har anlitat.

1:a sprutan 400:- , på klinik
2:a sprutan 840:- distrikstsveterinären
3:e sprutan 200:-. Det var min favorit-supervet. som gav den, och han tar varken inställelse, resekostnad, stationsavgift mm.... Och han bor ändå 30 mil ifrån sthlm där jag bor :D
Vet inte hur det går runt för honom, men.... :smirk:

Så - det varierar enormt beroende på vem man anlitar!

Hej
Jag anlitade destrikt vet
600 resa mm
spruta influensa pris 800-

Det skiljer otroligt i pris.

I sommras skulle jag ha ut vet till hingst betet Bassholmen. En skada behövde penselin.

Distrikt vet skulle ha för 10 mils bilresor.
+ En hel dags arbete.
Det är lite krongligt att ta sig dit. Men det tar kanske 1,5 tim.
Så minimum skulle det gå på 2500 + medeciner.

Jag ringde en vet som jobbar på egenhand.
Han mötte uppvid överfarten till Bassholmen. Fixade hästen. Vi fick medecin penselin och medel som dämade svullnaden.
Vi betalade 1300.
Vilken skilnad det kan vara.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 164
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar