Hjälp en okunnig att läsa MH resultat

tassel

Trådstartare
Hejsan

Finns det någon här som är lite kunnig på MH som skulle vilja hjälpa mig att läsa beskrivningarna på dessa hundar? vad tycker och tror ni om dem?

http://www.rasdata.nu/tollare/mh/s5700809.htm
www.rasdata.nu/tollare/mh/s6224006.htm

Ser att hanen saknar resultat på flera av testen? vad innebär det är det vanligt att man hoppar över en del eller bör man se upp med sådant?

Jättetacksam för all hjälp jag kan få:). Är nybörjare på att sitta på rasdata;)

Senast ändrad:
Sv: Hjälp en okunnig att läsa MH resultat

Gå in och sök på hundarna i avelsdata istället. Där kan du få fram en tabell som är mycket mer lättläst!

Jag antar att de MH:n du är intresserade av är de för Flushpoint Whata Amusement och Seawild's Bring More Ammo(det är deras MH:siffror som visas).

Tikens MH är inte särskilt kul, framför allt har hon 5 på skott och har alltså visat berördhet/rädsla.

Hanens är katastrofalt. 1 på moment 1c betyder att han inte klarat av hanteringsmomentet utan avvisat med morrning och/eller bitförsök. Efter Dumpe(overall som dras upp) så bryter beskrivaren, det är därför siffror saknas. Han går inte fram till overallen alls så det är mycket möjligt att han anses för belastad för att alls kunna fortsätta. Dessutom är den här hunden anlagsbärare av PRA, så jag hoppas att han inte ska avlas på.

Senast ändrad:

Jag gjorde samma sak men insåg att det är avkommor till de hundar som står överst i TS länkar som avses. Hundarna heter Seawild's Bring More Ammo och Flushpoint Whata Amusement.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 059
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag kommer köpa min första hund inom sinom tid och försöker sätta mig in i linjer osv. Är totalt novis på detta med SKK avelsdata och...
Svar
11
· Visningar
1 722
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V