HJÄLP!! dom parar sig..

Remix

Trådstartare
Våran kastrerade hankatt försöker para sig med våra 2 honkatter.. :o

Så fort han ser dom biter han tag i nacken och hoppar på dom.. Vi försökte lyfta bort honom men han hade bitit sig fast i nacken på andra katten.. Nu sitter han instängd i ett rum och jamar oavbrutet. vad ska man göra?:crazy:
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

Kanske kolla så att han verkligen är kastrerad?
Blev han sent kastrerad? använts inom avel tidigare?
Är honorna fertila?
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

Han är kastrerad. Inte speciellt sent men inte tidigt heller. Inte använd i avel. Han började med dethär igår.
honorna får p-piller.
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

Kastrera honorna!

Mest för deras skull, p-piller har enormt mycket biverkningar.

Att ha fertila honor omkring kan trigga kastrater också, framförallt om rangstrukturen är lite oordnad eftersom parning även är ett dominansbeteende. (En ranghög hane kan tex para en yngre hane för att hålla honom under sig)
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

när våran hankatt gjorde så tog ja fram vattensprutan o spruta vatten på hann .. sen sluta han med det :)
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

om han får en hård stråle i fejan? Tveksamt att han gillar det.
Jag skulle iof i första hand kastrera honorna och ta med honom till veterinären och se till att allting verkligen försvann. Även se över gruppdynamiken öht.

För när du säger parar antar jag du menar att han faktiskt genomför det och inte bara att han trycker ner dem i golvet?
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

P-piller undertrycker inte alltid löpningar helt, och det är inte ovanligt att kastrater parar. Det framgår inte hur honorna reagerar, men är de villiga är det bara att låta dem hålla på. Även om en hane är kastrerad är han ju ändå av hankön, och det är inget han ska straffas för. När honorna också blir kastrerade kommer de antagligen att säga ifrån, och de kommer inte heller att vara så intressanta för honom.
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

våran ena hane parar sig med våran hona och han är också kastrerad. Han visste inte hur man gjorde när han inte var kastrerad, men nu efter några år som kastrerad, så har han kommit det. Han har inte gjort något med våra förra honor. Så det är inget "fel" på kastreringen, eller jag är ganska säker på det. Men jag skulle köra på p-piller. Det är väl inte så billigt att kastrera honorna?
Honan säger ju till själv när hon inte vill, om man säger så.
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

Men jag skulle köra på p-piller. Det är väl inte så billigt att kastrera honorna?
Honan säger ju till själv när hon inte vill, om man säger så.

Fast vad är bäst? Kattens hälsa eller hur mycket som finns i din plånbok?

Om man inte funderar på att avla på katterna senare så är det bättre att kastrera, p-piller är ingen lösning i längden.
 
Sv: HJÄLP!! dom parar sig..

P-piller undertrycker inte alltid löpningar helt, och det är inte ovanligt att kastrater parar. Det framgår inte hur honorna reagerar, men är de villiga är det bara att låta dem hålla på. Även om en hane är kastrerad är han ju ändå av hankön, och det är inget han ska straffas för. När honorna också blir kastrerade kommer de antagligen att säga ifrån, och de kommer inte heller att vara så intressanta för honom.

Kastratparning kan öka risker för livmoderinflammationer:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
559
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 879
Senast: Badger
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp